Re: Zvláštní konstrukce ventilátoru

Robert Vida vida.hu na gmail.com
Pátek Leden 9 10:05:26 CET 2015

Pitval som podobný ventilátor  uvedenej firmy. Bol to ventilátor z
plynového kotla.  Motor bol rovnaký malo to iba 1 vinutie. Ten "môj "
ventilátor mal možnosť riadiť otáčky PWM riadiacim vstupom a generoval
impulzy od otáčok.  Bol to synchrónny motor, prepínanie prúdu  vinutím
sa dialo na základe snímania mag. pola rotora halovou sondou. Externý
PWM signál sa menila veľkosť prúdu vinutím.  Riadiaca elektronika bola
ešte zložitejšia než tá vaša.(niekoľko CMOS hradiel, D-klopných
obvodov, komparatory, budič plného mostu...) Dokonca som to aj
rozkreslil. Pre mňa záhadou ostáva prečo sa to roztočí definovaným
smerom. Asi je to dané polovými nástavcami cievok.

robo