Re: OT - Majzlík se baví

Čtvrtek Leden 8 11:59:53 CET 2015

Obecne, jsou pasty smesi brusiva a pojiva, pricemz cim vice pojiva tim
"masnejsi" pasta a cim masnejsi pasta tim lepe drzi na nosici ,ale o to
hure brousi, protoze obsahuje mene briusiva. Tekuta forma je nejmasnesi
pripad pasty. V profi praxi se tekute a velmi mastne pasty pouzivaji jen
tam kde z nejakeho duvodu nejde pouzit tuha forma.
To nac jste odkazoval ve strikackach jsou diamantove lapovaci pasty.
Tedy brusivo urcene bud pro brouseni velmi tvrdych materiálů (SK, keramika,
atd) nebo pro pro vykonne strojni brouseni, kdy se vyuziva vyssi teplotni
idilnosti diamantu a lze tak zvysit rychlost brouseni az 5x proti korundu.
Jinak receno, v strojirenske praxi se ony strikackove pasty hodi napriklad
na lesteni sedel ventilu nebo ve sperkarstvi na brouseni kamenu a lesteni
do vysokeho lesku drahych kovů.Na brouseni dlat to zkratka neni.
K brouseni truhlarskych nastrju.
Nezapominejte, pasta je jiz prvni nebo druhy stupen lesteni, neni urcena k
brouseni. Pokud ji pouzivate k vytvareni ostri nechate na tom ruce.
U nozovycxh nastroju (treba dlato) se brousi na kameni v prvnim stupni
karborundovy brousek, v tomto stupni brouseni se na dlatu vytvori tzv.
jehla (grot)
Nasleduej druhy stupen brouseni, rika se mu obtahovani, to se dela na kusu
bridlice. Dlato se obtahuje tak dlouho az jehka samovolne upadne. Po tomto
stupni brouseni by melo jit dlatem holit chlupy na ruce.
Pro beznoui praxi lze timto supnem koncit,pripadne lze prejit k lesteni
tedy na pasty.
Onou zelenou pastou se prelesi rezna plocha, v teto fazi se srovnavaji
nerovnosti v plose ostri, tim se zlepsuji klizne vlastnosti nastroje,
snizuje pravdepodobnost vylamovani ostri. Tato faze by mela byt nejkratsi
protoze jen srovnavame ryhy po bridlici.
Rimto konci brouseni nastruju, ale pokud by ucelem postupu bylo dosahnout
dokonalych optickych vlastnsoti povrchu nasledoval by dalsi stupen lesteni
tzv. do vysokeho lesku. Tedy ona bila pasta, neboli nejjemnejsi frakce
kalcinovaneho korunu ve smesi s kridou. Pozor  je to velmi sucha pasta a
spatne se nanasi na nosic.
Timto by koncila i vetsina optickych lesteni, jen u luxusnich veci typu
drahe hudebni nastoje, sperky se provadi tzv. superfinis. Na to se u kovu
pouziva napriklad zluta pasta P175 od menzerna, je to kurevsky sucha a
draha pasta. Jako nosic se pro ni pouziva vyhradne bavlna.
http://www.menzerna.com/fileadmin/user_upload/PDF/Produkt-Datenblaetter/Haushaltswaren_Sanitaer/TDS_SF_P175.pdf

Kdyz jsem zminil firmu menzerna, je to spicka v lesteni a upravach povrchu,
jejich vyrobky jsou docela drahe,ale pro vytvoreni si predstavy co ,jak a
cim lestit je jeich katalog a web k nezaplaceni. Pro vetsiniu jeich past
pak lze najit levnejsi variantu, snad az na tu P175, pro tu jsme adekvatni
nahradu nenasel. V ČR mohu doporucit micronplus.cz, radu past a kotoucu
vyrabi, na ostatni maji celkem rozumne ceny a lze se s nima celkem slusne
domluvit.