dopručte voIP operátora

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Středa Leden 7 22:41:41 CET 2015

On Wed, Jan 07, 2015 at 10:04:58PM +0100, Kuba Jan wrote:
> Děkuji všem, odorik jsem vyzkoušel a problém - konektivita od mobil.cz
> na to nestačí - koktá to. Vyzkoušeny všechny možné kodeky co telefon
> umí, G729 asi nejlépe, ale koktá.

Zdravim,

koukal jste se tady:?

http://www.odorik.cz/w/internet:

Můj internet má velký jitter - občas některé pakety zpožďuje a nejde to zlepšit

Velký jitter znamená, že některé pakety dorazí rychleji než jiné. Zpožděné pakety to již nemusí stihnout včas a dojde proto k zakoktnutí. Často se stává, že problémy jsou jen v jednom směru. Pokud jsou problémy ve směru download tedy z internetu k vám, pomůže změna nastavení jitter bufferu na Vašem zařízení. Bohužel např. zařízení Siemens Gigaset A510IP tohle nastavení vůbec nemá. Lepší ale samozřejmě je vyřešit potíže s vaším poskytovatelem internetu - je-li to možné. Pokud jsou problémy ve směru upload, tedy od vás do internetu, může to být způsobeno přetížením uploadu, tedy mohlo by pomoci dávat hlasovým paketům přednost před ostatními. Pokud k zahlcení dochází u vás a ne někde dál, můžete dát hlasových paketům přednost pomocí nastavením některých routerů přímo u Vás. Není-li to možné, můžete si vynutit vyšší jitter buffer u nás vytáčením prefixu *089 před volané číslo, nebo použít SIP port 6699. Více info http://forum.odorik.cz/viewtopic.php?f=14&t=2491

> [...]
> internet linku ani nehodlají si jí platit)
> Nicméně pro ilustraci o IPVOXu - už druhý den nejde registrace nových
> čísel, paní na podpoře nic neví, dnes mi říkala že už jsem tenhle
> týden několikátý co si stěžuje. Dala mi sice číslo na technika, ale
> tam to také dva dny vyzvání a nic. Takže jakýž takýž obrázek už
> mám.
> Prostě podpora jedinečná, připomíná mi to šedivé operátory.... Co
> také na webu IPVOXu nefunguje - ověření dostupnosti čísla  IPVOX,
> prostě a jednoduše jim to sice volá - ale :-(

Doporučoval bych ještě jednou dát šanci odorikovi, tam je podpora velmi dobrá,
mají webové fórum, kam píšou lidé, co tomu opravdu rozumí a když je nejhůř,
dovoláte se na někoho kompetentního...

P.T.