git

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Středa Leden 7 13:43:35 CET 2015

On Wed, Jan 07, 2015 at 01:14:28PM +0100, Pavel Troller wrote:
> Aha, ale tam je navic spousta souboru, ktere commitovat nechci (napr. objekt
> kody jednotlivych modulu, ruzne meziprodukty atd., ktere rozhodne commitovat
> nechci. A naopak me zmeny jsou i v podrizenych adresarich, ktere commitovat
> chci. Takze se asi vypisu souboru nevyhnu.

    git status

by mel ukazat "untracked files". Soubory ktere do gitu nepatri a jsou
vysledkem kompilace by mely byt uvedeny v toplevel/.gitignore
gitignore(5). To by tam uz snad melo byt upstream. Jestli ne, tak si to
tam pridejte.

> ALE:
> Ted davam git status a vidim ty spousty pracovnich souboru, ktere bych mohl
> add-nout, ale o mem patchnutem configure, ktere uz jsem commitnul, tam neni
> ani slovo. git diff nevypise nic, otevre prazdny pager. Cili jak nyni vypisu
> rozdil mezi masterem (skutecnym, na vzdalenem serveru) a svou lokalni
> branchi, do ktere jsem commitoval ?

No to co mate commitnuto se uz neukazuje. Ukazuje so pouze rozdil mezi
HEAD / index / working files.
Posledni commit si zobrazite pres
    git show
    git show --nameonly
apod. Vsechno ma napovedu pres
    git show --help
zobrazi se man stranka.
    git log
    git log -p

Commitovat najednou byste mel vzdycky jeden atomicky patch. Tedy veci co
k sobe patri a tvori celek, kdy se z jednoho bodu dostavate k druhemu
konzistentnimu bodu. Jestli tedy ten modifikovany configure script nebyl
jeden patch, tak by bylo nejlepe ten ten commit zahodit
    git reset HEAD^
tim zahodite posledni commit, ale zustane v indexu. Kdyz se chcete
podivat co je v indexu, tak lze

    git diff --cached

Myslim, ze nebudete litovat, kdyz si prectete ten ProGIT.
GIT se hodi na vsechno mozne. Zejmena na verzovani si vlastnich veci
lokalne. Napriklad v Debianu je balicek etckeeper, ktery vam verzuje
cele /etc pomoci gitu.

--
Zito