Re: Přesný teploměr (termostat)

Robert Baranka hwlist na centrum.sk
Pátek Leden 2 22:39:24 CET 2015

----- Original Message -----
From: "gatilo" <gatilo na centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Friday, January 02, 2015 8:50 PM
Subject: Re: Přesný teploměr (termostat)

>      Jak byste řešili takový problém? Když si situaci zjednoduším, tak
> jen pro teploměr, který by dokázal měřit se skutečnou přesností na ty
> desetiny stupně? Pro řízení termostatu by to asi chtělo nějaký PID
> regulátor, ale možná by stačilo i něco jednoduššího.
Pro takto jednoucelovou vec klidne i termistor nebo KTYxx a pod.
Samozrejme s kalibraci.

>      Jde mi spíše o princip a případně čidlo. Jediné, co mne napadá, je
> platinový odpor. Ten má ale nevýhodu ve značné nelinearitě, ačkoli zase
Neco mene nelinearniho se hleda tezko...

***
No neviem, si skromne myslím, že z porovnania nelinearity platinového rtd a
ľubovolného (mne známeho) termistora vyjde to "pétečko" vlastne lineárne...

Pt1000, 3850: http://www.sensit.cz/cz/download/1404042661/
NTC 10K 3435: http://www.sensit.cz/cz/download/1404044253/

ine: http://www.sensit.cz/soubory-stazeni-slozka/1404042058/  (SENSIT)
Robo