Re: Přesný teploměr (termostat)

gatilo gatilo na centrum.cz
Pátek Leden 2 20:50:22 CET 2015

 2.1.2015, 20:40:57

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz

--
Alexandra Svobodová napsal:

>      Jak byste řešili takový problém? Když si situaci zjednoduším, tak
> jen pro teploměr, který by dokázal měřit se skutečnou přesností na ty
> desetiny stupně? Pro řízení termostatu by to asi chtělo nějaký PID
> regulátor, ale možná by stačilo i něco jednoduššího.
Pro takto jednoucelovou vec klidne i termistor nebo KTYxx a pod.
Samozrejme s kalibraci.

>      Jde mi spíše o princip a případně čidlo. Jediné, co mne napadá, je
> platinový odpor. Ten má ale nevýhodu ve značné nelinearitě, ačkoli zase
Neco mene nelinearniho se hleda tezko

> je pravda, že je přesně popsaná. Malé rozmezí by se dalo řešit i velikou
> tabulkou pro linearizaci. Pokud bych chtěla měřit v rozsahu třeba -10 až
> +150°C, tak by vycházela neúměrně veliká,
Soudobe MCU maji velikou pamet
>  určitě je i nějaká jiná  možnost.

do tabulky se da treba jen 10 hodnot a mezi nimi si MCU pocita linearni
interpolace, evnt. ve vyssich jazycich neni tak tezke, cely prubeh
zadat jako funkci a nechar MCU pocitat vsechno.