Kabel k cidlu do vody

Vladimír newlad na centrum.cz
Pátek Leden 2 15:41:34 CET 2015

Se samotnou výměnou ventilu se musíte poprat sám :o). Předpokládám, že
nový ventil bude Heimeier, jsou spolehlivé, s příznivou cenou a nejvíc
používané, tak se podívejte do tohoto odkazu, na straně 6 - 8 je popis:
http://goo.gl/S8axTE
Na seřízení budete potřebovat spec. klíček:
http://goo.gl/wxCvzg
Protože budete měnit ventil jen na jednom tělese a nevíte, jak byl
seřízen ventil původní, tak je důležité jen to, aby průtok přes toto
těleso nebyl příliš velký. Pak se může stát, že se větší část vody
"otočí" přes ně a další v řadě topí málo, nebo vůbec. Nechte tedy ventil
otevřený (když nasadíte klíček, měla by ryska na šestihranu být na čísle
6), a pokud bude vše topit správně, nechte tak. Pokud by se stalo, že
některý radiátor bude hřát méně, zkuste nový ventil přivřít, aby se
dosáhlo rovnoměrného rozdělení průtoků. Jen pozor, aby nebyl některý
studený, protože ho zavře termohlavice, ostatní ventily musí být při
seřizování úplně otevřeny a radiátory odvzdušněny. Pokud vše topí, jak
má, je vše ok a namontujte hlavici.

Vladimír

PS. divil by jste se, ale i ty staré ventily Myjava s bakelitovým
kolečkem měly dvojí nastavení, ventil měl kromě uzavíracího vřetene
ještě otočnou clonu, kterou se daly průtoky vyvážit.