Mech: tabuka zatizeni ozubenych kol

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Pátek Leden 2 11:17:51 CET 2015

No kolik to unese je dano prurezem zubu v miste doteku roztecnych
kruznic - to jsem schopen rict jen tak z prvniho usudku - tam je
nejkritictejsi misto - staci tedy z prenaseneho momentu spocitat sily a
pak prurez a namahani ve strihu. Sila v miste dotyku se rozklada na
radialni pusobeni, ktere odtlacuje kola a pak na silu prenasenou prevodem.

Jenze prevody jsou komplexnejsi - jde tam primarne i o povrchove
zalezitosti - tedy zub silu prenese, ale kvuli spatnemu
navrhu/povrchu/materialum/mazani dojde k jeho rychle degradaci.

RV