tabuka zatizeni ozubenych kol

Michal Lukac michal.lukac na fstroj.uniza.sk
Pátek Leden 2 11:17:46 CET 2015

>No ale tu silu u rovneho ozubeni prenasi stejne vzdy jen jeden zub.
>Ja nepotebuji nic super presneho. Proste jsou k dispozici ozubena
>kola z bezne konstrukcni oceli ruznych modulu a sirek a ja bych
>potreboval odhadnout jak si muzu dovolit je zatizit.

>Idealni by byla tabulka kde bude pro bezny uhel ozubeni 20st v jednom
>sloupci material, v rade odstupnovany modul a prusecicich vhodna
>zatezovaci sila na milimetr sirky zubu.

>Z toho uz bych si spocital dle sirky kola jakou silu to prenese
>a vybral dostatecne velky modul.

> [...]

staci vam od str. 14 spravit kontrolne vypocty pre ohyb a tlak... tam sa len
dosadzuju tie koeficienty podla konkretnej situacie...
je vela parametrov ktore vplyvaju na zivotnost zaberu, takze sa to do takej
tabulky jednoducho dat neda...

m.