min.prud 79xx, was Re: DDS AD9959

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Únor 28 22:13:00 CET 2015

> Na druhu stranu, musim uznat, ze prvykrat
> som sa na tento parameter
> pozrel do datasheetu az ked som pred rokmi
> urobil objav podobny Vasmu.

Tak ja som v tomto smere mal stastie, mna na to upozornil kolega, takze som tazil z bolestnej skusenosti niekoho ineho... :-) Podla doporucenia som k nim dal indikacnu LEDku, takze dve muchy jednou ranou. Na druhej strane ma neupozornil na potrebu napchat keramicke kondiky rovno k noham...

Bolo to este na skole, staval som akysi jednoucelovy merak, a tie 79xx boli neoznacene, myslim, ze pochadzali z Roznova este pred tym ako im bolo dovolene ich znacit ako Motorola. Staval som z nich taky dost zlozity zdroj s viacerymi kladnymi a zapornymi napatiami, a kedze som nemal tie spravne (asi som mal len 7905, nepamatam sa uz na detaily), "podoprel" som jednu druhou. A tie kondiky som dal pomerne daleko. Po prvom zapnuti este len zdroja bez zvysku zapojenia... nuz, LEDky svietili, ale merak ukazoval divne napatia a cele to bolo dost teple (stabilizatory v TO220 namontovane rovno na stene plechovej krabice, tie 79xx na sludovych podlozkach samozrejme). Osciloskop ukazal, ze som postavil pomerne vykonny asi 10kHz generator... Chvilu som na to pozeral, potom jeden z tych stabilizatorov povedal PUF...

Inak podobne su na tom aj niektore 78Lxx. Niektore LDO zase robia zvlastne veci ak neuvidia na vystupe tu spravnu kapacitu (a so spravnym (E)SR, ako sme sa tu uz boli bavili), nedavno som mal na stole vyrobok kde bol zle zaletovany Ta kondik a na vystupe 3.3V LDO nebolo nic, asi bol v nejakom shutdowne ci co. Po zaletovani kondika normalne fungoval.

wek