Rychly teplotni senzor?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Únor 26 01:00:06 CET 2015

Zdravim,

rad bych meril teplotu proudiciho vzduchu, absolutni presnost mne zase
az tak dalece nezajima, zajimaji mne teplotni vykyvy v casech kolem
jedne vteriny, teoreticky by mi mel stacit Dallas 18B20. Rozliseni je
fajn, digitalni interface taky (pro unifikovanost i usporu mista v MCU
bych rad pouzil jeden typ cidla i pro jina mereni - teplota regulatoru
motoru, teplota motoru, kolem se couraji proudy v desitkach amper,
spinane PWM, takze velke ruseni), jen mi nejak nedoslo, ze ten Dallas
(ktery by jinak celkem vyhovoval mechanicky, dostupnosti, presnosti i
cenou) potrebuje pro konverzi 750ms.

Docela nerad bych se vzdaval rozliseni pod desetinu stupne, ale jak to
tak vypada, na jeden merici cyklus mi vychazi okno s bidou 100ms, to s
Dallasem nestiham (ano, da se omezit prenost a pak to stihnu, ale pak uz
mi zase nestaci rozliseni).

Kdybych se nebal ruseni (a problmu s kalibraci, opakovatelnosti
konstrukce atp.), asi by mi stacil nejaky termistor, ale digitalni cidlo
bych opravdu radeji.

Nemel byste nekdo tip? Samozrejme do hry vstupuje dostupnost, cena,
pouzdro, interface - 1-wire idealni, I2C pouzitelny, cokoli jineho uz
asi neni to prave...

Diky za kazdy zajimavy tip.

Pavel Kutina