Efektivita virtualizace

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Únor 24 08:18:52 CET 2015

On Tue, 24 Feb 2015, Admin HWnews wrote:

> ale aplikace a OS maji problem jej vytizit -  na dvouprocesorovem sestijadru
> na 3GHz s 256GB RAM proste nic rozumneho nepustite abyste to utavil (bavim se
> o beznych aplikacich a beznych OS). Po virtualizaci se vam z toho stane
> masina, ktera se zjednodusene tvari jako server 1x 36GHz (2x6x3GHz), ktera

To ne - kdyz definujete virtual tak mu pridelujete pocet jader, pamet
a disk, takze pocet jader co dostane ty ma , vic ne.

> dokaze prelejvat vykon mezi virtualy (navic to muzete zdruzit do farmy, kde
> mate jednak zalohovatelnost a snadnou moznost navysovat vykonu jen pridavanim
> serveru) - pisu to zjednodusene neni to takhle primocare. Podobne je to i s

Tohle reseni uz je ale za penize a navic potrebuje externi diskove pole
kde maji ty virtualy disky. Casem zjistite ze potrebuje zalohovat dalsim
diskovym polem a ze kdyz na nej navesite moc virtualu tak to zacne
zpomalovat na IOPS . Neni to tak ruzove.

> filesystemem - provozujeme ted cast virtualu jedoucich bez poli z lokalnich
> disku a i tam je to vyrazne rychlejsi nez pri primem provozu bez virtualizace
> - vidim to treba na dumpech SQL, ale i na vysledcich ruznych seeku v DB.

Tohle se mi uplne nezda ze by na stejnem zeleze nasazenim virtualizace
doslo ke zrychleni.

> Navic neni ani nezanedbatelne, ze treba restart virtualizovaneho OS je otazka
> vterin - u fyzicke masiny jsou to dnes minuty nez se zinicializuji pole,
> ochekuji pameti apod..

Ta prenositelnost virtualu diky simulovanemu HW je skvela vec.

> Jinak zalohy se delaji pres tzv. snapshoty, ktere se daji delat i za chodu
> virtualu coz je opravdu skvela vec a navic presun serveru na jinou masinu
> pokud je virtualizovano solo je otazka jen prenest snapshot - nehrozi zadne
> problemy s jinym HW pod tim.

Pokud maji zalohy pomoci snapshotu fungovat bez problemu musi byt jeste
podpora v danem virtualu - aby se uzavrely transakce a ulozily na disk a
aby se cache vyplivla na disk aby byl filesystem v konzistentnim stavu
kdyz se dela snapshot. Neni to tak jednoduche jak to vyrobci popisuji.

Navic nemame moc dobre zkusenosti s VMware s mhoha snapshoty, dela to
pak "zvlastni" veci.