Code::Blocks a Arduino - vesela historka z nataceni

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Neděle Únor 22 20:52:28 CET 2015

Pro velký úspěch přidám ještě jednu veselou historku z natáčení:

K Arduinu Mini Pro (resp. nějakému čínskému klonu), běžícím na 16Mhz/5V
mám připojený tlakový senzor (něco takového
http://www.ebay.com/itm/IIC-SPI-MS5611-Barometric-Pressure-Sensor-For-Arduino-MWC-/180956189739)
s možností komunikace po 5V i 3V. Nadrátované je to tam už pár měsíců,
občas to vytáhnu a čtu z něj data.

Dneska jsem to celé připojil, napájení jsem vzal 5V z převodníku USB/TTL
a vesele si čtu tlak, hodnotu si píšu po sériové lince někam do pryč. A
protože jsem potřeboval víc různých dat, začal jsem přepočítávat i tlak
na výšku, a pak mi i to bylo málo, tak jsem začal číst teplotu.

A hele ho, destička na stole, na který svítím žárovkou asi s půl metru,
ukazuje teplotu 32 stupňů. Sáhnu na ní, jo, je teplejší, po sáhnutí
teplota vyleze, asi to měří správně, žárovka je holt horká.

Posílám si data vesele dál a koukám, teplota zvolna stoupá, dostala se
na 35, ostatní měřené hodnoty vcelku v normě. To už mi začalo být trochu
divné, za tu hodinu přece teplota nevylezla o tři stupně. Ale destička
JE teplá, divné, od čeho se ta potvora ohřívá?

Zdroj tepla nenalezen, no přece nehřeje ta deska? Hřeje. Mrcha jedna.
Jak se ukázalo, odešel stabilizátor 3.3V a senzor dostával krásných 5.1V
z USB (podle datasheetu má mezní Ucc 4V), takže měl vlastní vyhřívání,
takový TCPS (Temperature Compensated Pressure Sensor). Zajímavé je, že
až do chvíle, než jsem to vypnul, posílal celkem rozumné hodnoty.
Přepočtená výška z tlaku byla asi 270m, což odpovídá - stůl mám asi ve
290m/n.m., takže se to dá svést na výkyvy tlaku.

Připadalo mi to zajímavé, byť je to taková historka okresního formátu :)

Pavel Kutina