co2 v dome

Ales Prochaska, Divesoft prochaska na divesoft.cz
Sobota Únor 14 11:32:33 CET 2015

> Sice je mi to lehce nepochopitelné, ale samozřejmě Vám věřím.

Plyn rozpuštěný v kapalině si můžu zobrazit tak, že si nakreslím
kapalinu i plyn (pěkně molekulu po molekule) zvlášť na průhledné fólie
a dám je na sebe. Teď odstraním fólii s kapalinou a zbyde plyn,
vzájemná vzdálenost jeho molekul je nepřímo úměrná tlaku. Tlak plynu
můžu (za předpokladu stálé teploty) zvýšit tak, že přidám další
molekuly plynu nebo že zmenším objem plynu. To první nejde ze zadání
úlohy a to druhé proto, že stlačení brání ona kapalina (která tam
pořád je, i když jsem dal fólii pryč).

> Platilo by to předpokládám jen u toho rozpuštěného plynu. Kdyby
> v té tekutině už byly bublinky, tak u těch by to už zřejmě neplatilo.
> A stejně tak by to neplatilo při jiném poměru kapalina/plyn, např.
> při mlze atd.

> Díky.
> PL

Přesně tak, pěna či mlha už jsou stlačitelné, takže tam by to
fungovalo jinak.

Aleš Procháska