FV panely

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pátek Únor 13 08:39:04 CET 2015

On Thu, 12 Feb 2015, Jozef RAČEK wrote:

> [...]
> studeny. Zarucene sa mi pri toku viri a miesa so zbytkom vody v
> zasobniku a vyrovnava teplotu s tou, s ktorou sa zmiesala. Moze sa
> ohrievat i chladnut. Z kohutika mi tecie studena voda, lebo prave nie je
> "spravny cas" na doohrev vody a HDO mi ohrev nedovoli zapnut. 2b nemam
> odber vody. v nizkopotencialovm bojleri zohrievam vodu az do MAX, co som
> schopny. V doohrevovom bojleri zohrievam jeho cely objem len z doohrevom
> a prvy nizkopotencialovy ohrev sa mi neuplatnuje. Uplatni sa mi az
> niekedy potom, co vypustim objem vysokopotencialoveho a voda sa don

Tady je chyba v uvaze - prvni zasobnik nema zaruceny ohrev ale druhy ano.
Tezko tedy muze byt ve druhem zasobniku chladnejsi voda nez v prvnim -
odkud by se tam vzala kdyz priteka z toho prvniho ?

> premiestni z nizkopotencialoveho. (obycajne vecer po sprchovaniach) V
> noci je tma a nizkopotencialovy nekuri...a v tom druhom voda chladne.

V noci se prave ten druhy ohriva nocnim proudem.

> Straty mam aj tu. Pre straty musim ratat nie len rozdiel teplot, ale aj
> prestupovu plochu pre dany objem pri guli, nasleduju ostatne tvary. Cim
> viacej povrchu na obalenie objemu, tym viacej strat. Niektore riesenia

Tak samozrejme - vetsi objem mensi merna ztrata. Ale pokud si pamatuji slo
o to jak zapojit solar ke stavajicimu reseni. Ne jak stavajici reseni
zahodit a zacit od zacatku.

> robia sa robia tak, ze napr. tepelny zasobnik s kapacitou 1000-3000
> litrov je zasobnik na kurenie a v jeho vnutri je bojler s kapacitou
> 100-300 l. Obmedzuje sa tym strata z bojlera a tato strata sa neskor
> zuzitkuje v kureni, kde napr.staci 28 stupnova voda.

> nich ukazuje, ze voda je horuca, ked z baterie tecie studena? A bude
> tiect studena, dokym sa nevypusti mozno plovica objemu druheho, aby sa
> zohriala od vody z prveho. Alebo bude studena az do chvile, kym nezacne
> byt :lacnejsia elektrika:.

Viz vyse - pokud trvale nevypnu nocni ohrev tak tezko muze byt voda
v druhem zasobniku studenejsi nez v prvnim. Podotykam ze druhy zasobnik
sam o sobe staci na pokryti spotreby teple vody.

> Uvahy o legionele ty uz boli, aj ked s jednou chybou - zohriatie napr
> 300l zasobnika na 70 st. vobec nemusi vyradit nizkopotencialovu cast pri
> 4 clennej domacnosti a uz vobec nie na 2 dni. "Nizkopotencialovy" ohrev
> realzovany 2 solarnymi panelmi na ohrev vody, doohrev realizovany
> plynovym kotlom. Solarne panely dokazu ohriat vodu kludne na 70 raz za
> 7-10 dni cca 9 mesiacov v roku. Nastavenie regulatora na
> nizkopotencialovom ohreve na 60 st, na doohreve na 45 stupnov. Cele leto
> sa plynovy kotol nezapne s vynimkou pretocenia cerpadiel na 1 min /24
> [...]

Pokud mate vykon "nizkopotencialove" casti takovy ze ohreje 70stupnu - je
to jeste vubec nizkopotencialove teplo ? Vymyslel jste si najednou parametry
kdy je vlastne ten doohrev je zapotrebi jen obcas, ale puvodni tema bylo
ze solar nema vykon aby to vyhral na potrebnou teplotu. Pak plati vse
o problemu legionely a nutnosti prohrivani celeho objemu 2x tydne

> Pri FV ohreve sa ohrieva stale, ked svieti slnko. Pri obycajnych
> paneloch riadenie porovnava napr. teplotu v spodnej casti zasobnika s
> teplotou na vystupe panelov. Ak je rozdiel teploty dostatocne velky,
> zapne sa cerpadlo a pretlaci teplu vodu do zasobnika. Ked je rozdiel

To je bezny zpusob rizeni pro solarni kolektory, ale puvodni tema
bylo solarni panely a ohrev topnym telesem.