Verilog a FPGA (bylo FPGA Altera a NIOS)

Jan Smrz jan.smrz na email.cz
Středa Únor 11 21:40:39 CET 2015

Prostředí quartusu neznám, ale v příkazové řádce se to dělá zhruba takto:

Nejříve se zkompilují zdrojové kódy. Výraz <knihovna> nahradte názvem
vaší knihovny, defaultně je work
vlog -work <knihovna> counter.v    # design vašeho čítače
vlog -work <knihovna> testbench.v #testbench, jak jste posílal dříve,
ale bez toho includu counter.v

poté spustíte simulátor a jako top entitu mu dáte testbench
vsim <knihovna>.testbench

pro gate level to je skoro stejné, jen se tam ještě definu soubor se
zpožděními (sdf)
vsim <knihovna>.testbench -sdftyp counter=/cesta/counter.sdf

Protože verilog neumí konfigurace, je nejlepší mít testbench v jedné
knihovně (např. tb_lib), RTL design v druhé (rtl_lib) a gate level v
třetí (gate_lib)

Pak RTL simulaci spustíte
vsim tb_lib.testbench -I rtl_lib

Gate level simulaci
vsim tb_lib.testbench -I gate_lib -sdftyp counter=/cesta/counter.sdf

J.S.