Popel na hlavu ( bylo Re: Divná závada autobaterie, )

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Neděle Únor 8 15:56:33 CET 2015


Ono je důležité vědět, že baterka se dá nabít i v mraze  ( s menší 
účiností) , nesmí být ale vybita hluboce.
Protože pak je elektrolyt voda a ta mrzne :-)
Neboli hluboce vybita baterka se tváří jako vadná a je třeba ji nabíjet 
v teple.

Já s bateriemi pracuji na stanicích, kde nikdy nemrzne a chovají se 
"správně" :-)

Dne 8.2.2015 13:44, Kručinský Ladislav napsal(a):
> Tak děkuji za to, že jste měl tu morálku napsat sem i to, že jste něco málo zvoral... ;-) Je to poučné pro nás všechny.
> Teplota pro nabíjecí proces je předepsána výrobcem - u trakčních baterií nesmí klesnout pod 10°C.
> No a co na to výrobce baterií při reklamaci? Nic, takových nebo spíše horších případů má deset do týdne.
> Buď vám reklamaci zamítne nebo uzná, když uzná, tak si holt na tu novou baterku za dva dny vydělá.
>
> Zdravím
> L. Kručinský
>
>
> Zdravím
> L. Kručinský
>
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Kuba Jan
> Sent: Thursday, February 05, 2015 10:56 PM
> To: HW-news
> Subject: Popel na hlavu ( bylo Re: Divná závada autobaterie, )
>
> Tak jsem dneska konečně přišel záhadě na kloub. Celý problém dělaly venkovní teploty pod bodem mrazu.
> Ten článek na baterce byl asi nejhorší , tak se  provozu nejdříve vybil.
> Jenomže já to nabíjel venku pod přístřeškem, ostatní články byly nabité ( i dle elektrolytu 1,27-1,29 g/cm3) a dost plynovaly.
>    Nechtěl jsem to nechat uvnitř v dílně aby mi to tam nečaplo a taky ta pára z baterky co šla slušně pomáhá oxidaci všeho kovového okolo :-( A ten nenabitý článek s hustotou 1,05g/m3 prostě v tom mrazu vzdoroval.
> Přišel jsem na to, když jsem chtěl hustoměrem odsát elektrolyt. To co bylo nad deskami jsem odsál a pak už nic neteklo ani když jsem to nakláněl na bok už tam nic nešplýchalo, narozdíl od vedlejších článků.
> V elektrolytu toho nefunkčního článku byly krystalky ledu...
>     Mezi deskami byl led asi všude, protože neteklo už nic ven :-( Ne všude, něco stále pomalu vykapávalo, ale bylo to zatuhlé.
> Tak jsem to vzal dovnitř do tepla. No a po 8 hodinách nabíjení proudem 10A už to mělo 1,27g/cm3, a článek už taky dobře bublal . Sice ostatní články  při tom nabíjení celou dobu silně plynovaly, ale samostatně článek dobít nejde.
> Pak jsem to doteď vybíjel 2 hodiny 20A a napětí je stále 12,04 V. Tak to asi bude OK.
> No sypu si popel na hlavu, nabíjet v mrazu je fakt blbej nápad. No jsem to vůl :-(
>
> No a té slečně jsem dneska ráno volal, ať tam zavolá a vysvětlí jim, že zboží nefunguje a že chce reklamovat a hotovo. A to bubu s tím posudkem a právní pomocí......jak mi tu někdo krásně napsal. Psala mi odpoledne e-mail že tam volala a že se zítra pro baterku staví, že prý ji vymění......
> ......to budu dvojnásobnej vůl.
> JaKub
>
>
>
> Dne 4.2.2015 18:21, Kručinský Ladislav napsal(a):
>> Není ten elektrolyt něčím kontaminovaný? Ale přiznám se nevím, dělám okolo trakčních baterií docela dost dlouho ale tohle jsem nepotkal. Možná bych zkusil vysosat ten původní elektrolyt a nalít tam zaručeně dobrý a zkusit znovu nabíjet. Pokud jsou přístupné pólové propojky tak jenom ten jeden článek, když už zbytek baterie plynoval.
>>
>> Zdravím
>> L. Kručinský
>>
>>
>> -----Original Message-----
>> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Kuba
>> Jan
>> Sent: Wednesday, February 04, 2015 6:17 PM
>> To: HW-news
>> Subject: Divná závada autobaterie
>>
>> Klasická startovací 72Ah nějaká no-name značka  Black_White.
>> Přibližně správná hmotnost na tu kapacitu, olovo nešidili.
>>     Změřená kapacita včera odpoledne cca 8Ah Při nabíjení konstantním
>> proudem 10A po cca 4 hodinách
>> 5 článků "vaří" a jeden je "v klidu" Hladina v něm jako "olej", v ostatních to vře.
>> Na tomto článku je cca 2,14 V, na ostatních 2,5-2,6V.
>>
>> Když je článek vadný, tak se chová jinak - je na něm při nabíjení velké napětí a místo bublání při přebíjení šumí - jemná bílá pěna ..a smrdí.
>> S bateriemi pracuju (staniční) a mám zkušenosti, že takhle se vždy vadný článek projeví. Má velký vnitřní odpor.
>> Mnohem méně častěji je pak pak závada  zkrat, nebo malá kapacita + samovybíjení  ( rozpadlé desky, bordel z desek na dně) Ale tohle jsem ještě u kyselé baterky neviděl. Je jako kdyby v tom článku byla zenerka.
>> Je to klasická konstrukce baterie, přístupné i propojky , a je nálevná, tak jsem vzal hustoměr.
>> 5 článků 1,27 - 1,29g/cm3 u toho "divného" 1,05g/cm3.
>> Od rána do ní buším 10A a ten článek stále 2,14-2,15V.
>> Baterku zachraňovat nechci, už je v autě dočasně staniční gelovka, ale tohle jsem ještě neviděl...
>> Nechápu to. Ale zajímá mě to. Netuší někdo co se s tím stalo?
>>
>> JaKub
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list