RE: Popel na hlavu ( bylo Re: Divná závada autobaterie, )

Neděle Únor 8 13:44:02 CET 2015

Tak děkuji za to, že jste měl tu morálku napsat sem i to, že jste něco málo zvoral... ;-) Je to poučné pro nás všechny.
Teplota pro nabíjecí proces je předepsána výrobcem - u trakčních baterií nesmí klesnout pod 10°C.
No a co na to výrobce baterií při reklamaci? Nic, takových nebo spíše horších případů má deset do týdne.
Buď vám reklamaci zamítne nebo uzná, když uzná, tak si holt na tu novou baterku za dva dny vydělá.

Zdravím
L. Kručinský

Zdravím
L. Kručinský

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Kuba Jan
Sent: Thursday, February 05, 2015 10:56 PM
To: HW-news
Subject: Popel na hlavu ( bylo Re: Divná závada autobaterie, )

Tak jsem dneska konečně přišel záhadě na kloub. Celý problém dělaly venkovní teploty pod bodem mrazu.
Ten článek na baterce byl asi nejhorší , tak se  provozu nejdříve vybil.
Jenomže já to nabíjel venku pod přístřeškem, ostatní články byly nabité ( i dle elektrolytu 1,27-1,29 g/cm3) a dost plynovaly.
  Nechtěl jsem to nechat uvnitř v dílně aby mi to tam nečaplo a taky ta pára z baterky co šla slušně pomáhá oxidaci všeho kovového okolo :-( A ten nenabitý článek s hustotou 1,05g/m3 prostě v tom mrazu vzdoroval.
Přišel jsem na to, když jsem chtěl hustoměrem odsát elektrolyt. To co bylo nad deskami jsem odsál a pak už nic neteklo ani když jsem to nakláněl na bok už tam nic nešplýchalo, narozdíl od vedlejších článků.
V elektrolytu toho nefunkčního článku byly krystalky ledu...
   Mezi deskami byl led asi všude, protože neteklo už nic ven :-( Ne všude, něco stále pomalu vykapávalo, ale bylo to zatuhlé.
Tak jsem to vzal dovnitř do tepla. No a po 8 hodinách nabíjení proudem 10A už to mělo 1,27g/cm3, a článek už taky dobře bublal . Sice ostatní články  při tom nabíjení celou dobu silně plynovaly, ale samostatně článek dobít nejde.
Pak jsem to doteď vybíjel 2 hodiny 20A a napětí je stále 12,04 V. Tak to asi bude OK.
No sypu si popel na hlavu, nabíjet v mrazu je fakt blbej nápad. No jsem to vůl :-(

No a té slečně jsem dneska ráno volal, ať tam zavolá a vysvětlí jim, že zboží nefunguje a že chce reklamovat a hotovo. A to bubu s tím posudkem a právní pomocí......jak mi tu někdo krásně napsal. Psala mi odpoledne e-mail že tam volala a že se zítra pro baterku staví, že prý ji vymění......
......to budu dvojnásobnej vůl.
JaKub