Popel na hlavu ( bylo Re: Divná závada autobaterie, )

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Únor 5 23:11:03 CET 2015


Nikdy se to nevybije tak, aby tam byla skoro voda. A když jo, musí to 
ven a do tepla. Při normálním vybití ten elektrolyt nezamrzne.
To auto měsíc stálo, stále to něco málo žere tak se to vydojilo.
Vyjednaná reklamace je, ale teď ta baterka chodí bez problému.
Leda že bych to vylil a nalil vodu. Ale zas by to nebylo fér.
No nevím co teď....

Dne 5.2.2015 23:07, Pavel Kadečka napsal(a):
> A jak probíhá nabíjení při provozu v autě? Taky v mrazu. Když už to 
> slečna má vyjednaný, tak ať tu baterku vymění. Úplně v pořádku ta 
> baterka nejspíš není.
>
> P.K.
>
> Dne 5. února 2015 22:55 Kuba Jan <honza.kuba na gmail.com 
> <mailto:honza.kuba na gmail.com>> napsal(a):
>
>     Tak jsem dneska konečně přišel záhadě na kloub. Celý problém
>     dělaly  venkovní teploty pod bodem mrazu.
>     Ten článek na baterce byl asi nejhorší , tak se provozu nejdříve
>     vybil.
>     Jenomže já to nabíjel venku pod přístřeškem, ostatní články byly
>     nabité ( i dle elektrolytu 1,27-1,29 g/cm3) a dost plynovaly.
>      Nechtěl jsem to nechat uvnitř v dílně aby mi to tam nečaplo a
>     taky ta pára z baterky co šla slušně pomáhá oxidaci všeho kovového
>     okolo :-(
>     A ten nenabitý článek s hustotou 1,05g/m3 prostě v tom mrazu
>     vzdoroval.  Přišel jsem na to, když jsem chtěl hustoměrem odsát
>     elektrolyt. To co bylo nad deskami jsem odsál a pak už nic neteklo
>     ani když jsem to nakláněl na bok už tam nic nešplýchalo, narozdíl
>     od vedlejších článků.  V elektrolytu toho nefunkčního článku byly
>     krystalky ledu...
>       Mezi deskami byl led asi všude, protože neteklo už nic ven :-(
>     Ne všude, něco stále pomalu vykapávalo, ale bylo to zatuhlé.
>     Tak jsem to vzal dovnitř do tepla. No a po 8 hodinách nabíjení
>     proudem 10A už to mělo 1,27g/cm3, a článek už taky dobře bublal .
>     Sice ostatní články  při tom nabíjení celou dobu silně plynovaly,
>     ale samostatně článek dobít nejde.
>     Pak jsem to doteď vybíjel 2 hodiny 20A a napětí je stále 12,04 V.
>     Tak to asi bude OK.
>     No sypu si popel na hlavu, nabíjet v mrazu je fakt blbej nápad. No
>     jsem to vůl :-(
>
>     No a té slečně jsem dneska ráno volal, ať tam zavolá a vysvětlí
>     jim, že zboží nefunguje a že chce reklamovat a hotovo. A to bubu s
>     tím posudkem a právní pomocí......jak mi tu někdo krásně napsal.
>     Psala mi odpoledne e-mail že tam volala a že se zítra pro baterku
>     staví, že prý ji vymění......
>     ......to budu dvojnásobnej vůl.
>     JaKub
>
>
>
>     Dne 4.2.2015 18:21, Kručinský Ladislav napsal(a):
>
>         Není ten elektrolyt něčím kontaminovaný? Ale přiznám se nevím,
>         dělám okolo trakčních baterií docela dost dlouho ale tohle
>         jsem nepotkal. Možná bych zkusil vysosat ten původní
>         elektrolyt a nalít tam zaručeně dobrý a zkusit znovu nabíjet.
>         Pokud jsou přístupné pólové propojky tak jenom ten jeden
>         článek, když už zbytek baterie plynoval.
>
>         Zdravím
>         L. Kručinský
>
>
>         -----Original Message-----
>         From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz
>         <mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz>] On Behalf Of Kuba Jan
>         Sent: Wednesday, February 04, 2015 6:17 PM
>         To: HW-news
>         Subject: Divná závada autobaterie
>
>         Klasická startovací 72Ah nějaká no-name značka Black_White.
>         Přibližně správná hmotnost na tu kapacitu, olovo nešidili.
>            Změřená kapacita včera odpoledne cca 8Ah Při nabíjení
>         konstantním proudem 10A po cca 4 hodinách
>         5 článků "vaří" a jeden je "v klidu" Hladina v něm jako
>         "olej", v ostatních to vře.
>         Na tomto článku je cca 2,14 V, na ostatních 2,5-2,6V.
>
>         Když je článek vadný, tak se chová jinak - je na něm při
>         nabíjení velké napětí a místo bublání při přebíjení šumí -
>         jemná bílá pěna ..a smrdí.
>         S bateriemi pracuju (staniční) a mám zkušenosti, že takhle se
>         vždy vadný článek projeví. Má velký vnitřní odpor.
>         Mnohem méně častěji je pak pak závada  zkrat, nebo malá
>         kapacita + samovybíjení  ( rozpadlé desky, bordel z desek na
>         dně) Ale tohle jsem ještě u kyselé baterky neviděl. Je jako
>         kdyby v tom článku byla zenerka.
>         Je to klasická konstrukce baterie, přístupné i propojky , a je
>         nálevná, tak jsem vzal hustoměr.
>         5 článků 1,27 - 1,29g/cm3 u toho "divného" 1,05g/cm3.
>         Od rána do ní buším 10A a ten článek stále 2,14-2,15V.
>         Baterku zachraňovat nechci, už je v autě dočasně staniční
>         gelovka, ale tohle jsem ještě neviděl...
>         Nechápu to. Ale zajímá mě to. Netuší někdo co se s tím stalo?
>
>         JaKub
>         _______________________________________________
>         HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
>         Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>         http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>         _______________________________________________
>         HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
>         Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>         http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>     _______________________________________________
>     HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
>     Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
>     http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20150205/81038560/attachment.html>


Další informace o konferenci Hw-list