<html>
  <head>
    <meta content="text/html; charset=ISO-8859-2"
      http-equiv="Content-Type">
  </head>
  <body text="#000000" bgcolor="#FFFFFF">
    <div class="moz-cite-prefix"><br>
      Nikdy se to nevybije tak, aby tam byla skoro voda. A když jo, musí
      to ven a do tepla. Při normálním vybití ten elektrolyt nezamrzne.<br>
      To auto měsíc stálo, stále to něco málo žere tak se to vydojilo.<br>
      Vyjednaná reklamace je, ale teď ta baterka chodí bez problému.<br>
      Leda že bych to vylil a nalil vodu. Ale zas by to nebylo fér.<br>
      No nevím co teď....<br>
      <br>
      Dne 5.2.2015 23:07, Pavel Kadečka napsal(a):<br>
    </div>
    <blockquote
cite="mid:CAE=fyGbixUvLimdxPX2JiNEiZ8-40wAneFzi76oGi26H+KvV2g@mail.gmail.com"
      type="cite">
      <div dir="ltr">
        <div>A jak probíhá nabíjení při provozu v autě? Taky v mrazu.
          Když už to slečna má vyjednaný, tak ať tu baterku vymění.
          Úplně v pořádku ta baterka nejspíš není.<br>
          <br>
        </div>
        P.K.<br>
        <div>
          <div>
            <div class="gmail_extra"><br>
              <div class="gmail_quote">Dne 5. února 2015 22:55 Kuba Jan
                <span dir="ltr"><<a moz-do-not-send="true"
                    href="mailto:honza.kuba@gmail.com" target="_blank">honza.kuba@gmail.com</a>></span>
                napsal(a):<br>
                <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
                  .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">Tak
                  jsem dneska konečně přišel záhadě na kloub. Celý
                  problém dělaly  venkovní teploty pod bodem mrazu.<br>
                  Ten článek na baterce byl asi nejhorší , tak se 
                  provozu nejdříve vybil.<br>
                  Jenomže já to nabíjel venku pod přístřeškem, ostatní
                  články byly nabité ( i dle elektrolytu 1,27-1,29
                  g/cm3) a dost plynovaly.<br>
                   Nechtěl jsem to nechat uvnitř v dílně aby mi to tam
                  nečaplo a taky ta pára z baterky co šla slušně pomáhá
                  oxidaci všeho kovového okolo :-(<br>
                  A ten nenabitý článek s hustotou 1,05g/m3 prostě v tom
                  mrazu vzdoroval.  Přišel jsem na to, když jsem chtěl
                  hustoměrem odsát elektrolyt. To co bylo nad deskami
                  jsem odsál a pak už nic neteklo ani když jsem to
                  nakláněl na bok už tam nic nešplýchalo, narozdíl od
                  vedlejších článků.  V elektrolytu toho nefunkčního
                  článku byly krystalky ledu...<br>
                    Mezi deskami byl led asi všude, protože neteklo už
                  nic ven :-( Ne všude, něco stále pomalu vykapávalo,
                  ale bylo to zatuhlé.<br>
                  Tak jsem to vzal dovnitř do tepla. No a po 8 hodinách
                  nabíjení proudem 10A už to mělo 1,27g/cm3, a článek už
                  taky dobře bublal . Sice ostatní články  při tom
                  nabíjení celou dobu silně plynovaly, ale samostatně
                  článek dobít nejde.<br>
                  Pak jsem to doteď vybíjel 2 hodiny 20A a napětí je
                  stále 12,04 V. Tak to asi bude OK.<br>
                  No sypu si popel na hlavu, nabíjet v mrazu je fakt
                  blbej nápad. No jsem to vůl :-(<br>
                  <br>
                  No a té slečně jsem dneska ráno volal, ať tam zavolá a
                  vysvětlí jim, že zboží nefunguje a že chce reklamovat
                  a hotovo. A to bubu s tím posudkem a právní
                  pomocí......jak mi tu někdo krásně napsal. Psala mi
                  odpoledne e-mail že tam volala a že se zítra pro
                  baterku staví, že prý ji vymění......<br>
                  ......to budu dvojnásobnej vůl.<br>
                  JaKub<br>
                  <br>
                  <br>
                  <br>
                  Dne 4.2.2015 18:21, Kručinský Ladislav napsal(a):<br>
                  <blockquote class="gmail_quote" style="margin:0 0 0
                    .8ex;border-left:1px #ccc solid;padding-left:1ex">
                    Není ten elektrolyt něčím kontaminovaný? Ale přiznám
                    se nevím, dělám okolo trakčních baterií docela dost
                    dlouho ale tohle jsem nepotkal. Možná bych zkusil
                    vysosat ten původní elektrolyt a nalít tam zaručeně
                    dobrý a zkusit znovu nabíjet. Pokud jsou přístupné
                    pólové propojky tak jenom ten jeden článek, když už
                    zbytek baterie plynoval.<br>
                    <br>
                    Zdravím<br>
                    L. Kručinský<br>
                    <br>
                    <br>
                    -----Original Message-----<br>
                    From: Hw-list [mailto:<a moz-do-not-send="true"
                      href="mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz"
                      target="_blank">hw-list-bounces@list.hw.cz</a>] On
                    Behalf Of Kuba Jan<br>
                    Sent: Wednesday, February 04, 2015 6:17 PM<br>
                    To: HW-news<br>
                    Subject: Divná závada autobaterie<br>
                    <br>
                    Klasická startovací 72Ah nějaká no-name značka 
                    Black_White.<br>
                    Přibližně správná hmotnost na tu kapacitu, olovo
                    nešidili.<br>
                       Změřená kapacita včera odpoledne cca 8Ah Při
                    nabíjení konstantním proudem 10A po cca 4 hodinách<br>
                    5 článků "vaří" a jeden je "v klidu" Hladina v něm
                    jako "olej", v ostatních to vře.<br>
                    Na tomto článku je cca 2,14 V, na ostatních
                    2,5-2,6V.<br>
                    <br>
                    Když je článek vadný, tak se chová jinak - je na něm
                    při nabíjení velké napětí a místo bublání při
                    přebíjení šumí - jemná bílá pěna ..a smrdí.<br>
                    S bateriemi pracuju (staniční) a mám zkušenosti, že
                    takhle se vždy vadný článek projeví. Má velký
                    vnitřní odpor.<br>
                    Mnohem méně častěji je pak pak závada  zkrat, nebo
                    malá kapacita + samovybíjení  ( rozpadlé desky,
                    bordel z desek na dně) Ale tohle jsem ještě u kyselé
                    baterky neviděl. Je jako kdyby v tom článku byla
                    zenerka.<br>
                    Je to klasická konstrukce baterie, přístupné i
                    propojky , a je nálevná, tak jsem vzal hustoměr.<br>
                    5 článků 1,27 - 1,29g/cm3 u toho "divného"
                    1,05g/cm3.<br>
                    Od rána do ní buším 10A a ten článek stále
                    2,14-2,15V.<br>
                    Baterku zachraňovat nechci, už je v autě dočasně
                    staniční gelovka, ale tohle jsem ještě neviděl...<br>
                    Nechápu to. Ale zajímá mě to. Netuší někdo co se s
                    tím stalo?<br>
                    <br>
                    JaKub<br>
                    _______________________________________________<br>
                    HW-list mailing list  -  sponsored by <a
                      moz-do-not-send="true" href="http://www.HW.cz"
                      target="_blank">www.HW.cz</a><br>
                    <a moz-do-not-send="true"
                      href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
                    <a moz-do-not-send="true"
                      href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
                      target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
                    _______________________________________________<br>
                    HW-list mailing list  -  sponsored by <a
                      moz-do-not-send="true" href="http://www.HW.cz"
                      target="_blank">www.HW.cz</a><br>
                    <a moz-do-not-send="true"
                      href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
                    <a moz-do-not-send="true"
                      href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
                      target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
                  </blockquote>
                  <br>
                  _______________________________________________<br>
                  HW-list mailing list  -  sponsored by <a
                    moz-do-not-send="true" href="http://www.HW.cz"
                    target="_blank">www.HW.cz</a><br>
                  <a moz-do-not-send="true"
                    href="mailto:Hw-list@list.hw.cz" target="_blank">Hw-list@list.hw.cz</a><br>
                  <a moz-do-not-send="true"
                    href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list"
                    target="_blank">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a><br>
                </blockquote>
              </div>
              <br>
            </div>
          </div>
        </div>
      </div>
      <br>
      <fieldset class="mimeAttachmentHeader"></fieldset>
      <br>
      <pre wrap="">_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by <a class="moz-txt-link-abbreviated" href="http://www.HW.cz">www.HW.cz</a>
<a class="moz-txt-link-abbreviated" href="mailto:Hw-list@list.hw.cz">Hw-list@list.hw.cz</a>
<a class="moz-txt-link-freetext" href="http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list">http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list</a>
</pre>
    </blockquote>
    <br>
  </body>
</html>