Tepelne ucinky viditelne casti svetelneho spektra

Jirka zaloha na volny.cz
Středa Únor 4 16:53:30 CET 2015

Téma jsem pojal spíš řečnicky, než jako otázku, takže přidávám myšlenku,
která mě mohla napadnout už dřív:

dostatečně výkonný zelený či modrý laser (tedy monochromatický zdroj v
oné části spektra zcela jistě bez IR složky); myslím, že tepelné účinky
dopadajícího paprsku jsou zcela jasně prokazatelné ;-)

No a dostatečně výkonná LED (ještě lépe řečeno velký výkon na malé
ploše, tedy bezprostředně u chipu) se tomu laseru alespoň nepatrně blíží...

--
Jirka