RE: [MECH] Lepení gumového pásku
Zuffa Jan
ZuffaJ na cgc.sk
Úterý Únor 3 16:20:12 CET 2015
Napadaju ma O kruzky.
Vyrabaju sa v roznych velkostiach, hrubkach, profiloch aj materialoch.
j.
-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Troller
Sent: Tuesday, February 03, 2015 4:16 PM
To: HW-news
Subject: Re: [MECH] Lepení gumového pásku
Zdravím,
díky za informace!
Průměr řemínku jako nejdůležitější parametr už je znám, bude to pod 60 mm, kolik přesně asi bude záležet na vlastnostech gumy - aby měla to správné napnutí, kdy už neprokluzuje, ale nenamáhá příliš ložiska, případně se za pár minut nepřetrhne.
Napadá někoho, jakou duši, případně jiný gumový polotovar (hadici atd.) shánět ? Tloušťka by byla ideální tak kolem toho jednoho mm, ale to se dá případně dobrousit, jak zde je psáno...
Zdraví Pavel
> Pavel to už zmiňoval v původním dotazu. Psal jsem, proč si myslím, že
> ne (odmazal jste to).
>
> Jinými slovy a znovu: CA spoj by neměl být dynamicky namáhaný podélně,
> protože není dostatečně pružný. Jednak popraská, jednak to bude ještě
> větší nemomogenita. Sice "postupná", ale větší.
>
> Osobně bych se ten řemínek asi snažil:
>
> 1) buď vybrat z mnoha uříznutých z té duše. Rozhodně ne ustřihnutých,
> ale uříznutých špičkou tenkého velmi ostrého nože z kousku duše
> rovnoměrně navlečené a lehce napnuté na otáčejícím se válci, ten válec
> je upnutý v soustruhu nebo něčem podobném provizorním. Při troše cviku
> lze použít libovolný výkonný motor s regulací otáček a nůž držet v
> ruce. Je potřeba nacvičit otáčky, úhly, přítlaky...atd.
>
> 2) nebo vyrobit postupem viz výše, ale jako základní materiál použít
> vhodnou gumovou hadici z "motorové" gumy (sání apod.). Řemínek se
> "soustružnicky upíchne" na šířku a tloušťka se pak dobrousí
> (pochopitelně stále na válci a při otáčení).
>
> Je potřeba vybrat hadici bez vnitřní textilní či dokonce drátěné
> výztuže a spíš měkčí (ale ne zase moc).
>
> Postupem ad 2) jsem už řemínků či obvodů třecích kol udělal dost. Po
> získání praxe se výsledek nelišil od profi výrobku.
>
> --
> Jirka
>
>> On Tue, 3 Feb 2015, Jirka wrote:
>>
>>> 3) při každém přejezdu spoje přes řemenici motoru se nejspíš projeví
>>> ráz a je jen na mechanických vlastnostech soustavy (především
>>> hmotnost setrvačníku), jak dalece se to projeví až na tónovém
>>> hřídeli. Zkus si tam pak schválně pustit něco okolo 1 kHz sinus ;-)
>>
>> Co to lepit na tupo ale riznout sikmo ? Delka lepeneho spoje bude
>> vetsi takze vydrzi vic, a pobezi pres kladky postupne takze i razy budou mensi.
>>
>>
>>> Jirka
>>
>> *--------------------------------------------------------------------
>> ----*
>> | Petr Simek APS JU |
>> | psimek na jcu.cz |
>> *--------------------------------------------------------------------
>> ----*
>
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list