OT:statika domu (bylo: Re: Propojovaci krabice pro zasekani do panelu)

Petr Simek psimek na jcu.cz
Pondělí Únor 2 21:29:50 CET 2015

On Mon, 2 Feb 2015, Kručinský Ladislav wrote:

> Není mi známo, že by v průběhu posledních řekněme 50 let spadl panelák
> "jako domeček z karet" kvůli tomu, že si nějaký svéhlavý obyvatel
> rozhodl vybourat příčku, vybourat okno, vysekat drážky na novou
> elektriku atd... A že jsem těch bouracích prací v panelácích slyšel. Je
> to proto, že jsme tak ukáznění a vše bylo předem propočteno, případně
> odsimulováno a odsouhlaseno? Nebo je ten článek tak trošku příliš
> zpopularizován??? Dost mne totiž dráždí ten úvod - "přednášené předními
> kapacitami v oboru statiky..."- připomíná mi to titulky ve většině
> barevných magazínů.

Kdyby ten clanek (opreny o nepodepsane kapacity) byl aspon zpulky pravda
tak uz tech panelaku muselo par spadnout. Protoze do panelu se vrta a seka
vsude. Kazdy kdo koupi byt to dela a nekdy i meni vnitrni dispozice.
Statisticky uz by ty prestarle panelaky musely zacit padat. Aspon jeden.