Propojovaci krabice pro zasekani do panelu

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Únor 1 12:15:33 CET 2015

Běžné uspořádání je 1 krabice na 1 okruh. V případě bytového rozvodu je pak
tedy v místnosti jedna na zásuvky a jedna na světlo. Nejsem si jist, zda se
to vůbec smí dát do jedné.

Co se vrabčího hnízda týče, tak praktické zkušenosti říkají, že takto se do
krabice vejde nejvíce spojení s nejmenším úsilím a za nejkratší dobu.

PH

Od: Šerých Jakub Serych na panska.cz(mailto:Serych na panska.cz)

"Zdravim a doufam, ze muj dotaz nebude pres svoji silnoproudost prilis OT.
Chystam se v panelakovem byte v ramci vetsi rekonstrukce na totalni vymenu
hlinikovych rozvodu, ktere uz jsou misty skutecne v havarijnim stavu.
Bohuzel nemame nahradni bydleni, takze se to bude muset delat za provozu.

Proto mam predstavu prace "per partes", nejdriv zrekonstruuju predsin a do
kazde mistnosti si zavedu (pri zachovani stavajicich) od pojistkove skrine
vsechny potrebne okruhy (jeden az dva zasuvkove a svetelny). Teprve pozdeji
pri rekonstrukcich jednotlivych mistnosti v nich z techto krabic rozvedu
nove finalni rozvody. Slaboproude (ethernetove kabely) chci tahat taky, ale
s temi si nejak poradim.

Myslel jsem si, ze budou existovat nejake rozumne krabice pro takove rozvody
v jednotlivych mistnostech, mel jsem predstavu nejake inteligentnejsi
nahrady klasickych venecku tak, aby tam bylo mozne zapojit vice okruhu. Byl
jsem se proto podivat v K&V na sortiment, ale rekli mi, ze jedine co mohou
nabidnout je klasicka (vetsi) krabicka s vickem a uvnitr to nasvorkovat wago
svorkama.

To opravdu neexistuje nejake "uhlednejsi" reseni? Chapu, že wago svorky asi
funkcni budou, ale nejak se porad nechci smirit s predstavou prazdnych
krabic se silnoproudymi "vrabcimi hnizdy". Mel jsem predstavu, ze kdyz
takovou krabici otevru, bude v ni nejaka pevna svorkovnice s privodama od
pojistek, do ktere budu zapojovat okruhy v dane mistnosti.

Predem diky za vase zkusenosti a navrhy"