OT: letadlo s vrtuli vzadu

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Úterý Prosinec 29 22:15:39 CET 2015

A co třeba proto, že v předu je radar a jiné užitečné zatížené toho
bezpilotního letadla. A tomu vrtule a celej motor docela pěkně překáží. A
pokud bude na letadle kamera, tak s motorem vpředu je větší šance, že čurbes
ze země rozfoukanej od vrtule ji při startu poškodí, a že od vrtule
turbulentní vzduch bude obraz zkreslovat.

Tomáš OK2MTM

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of
Ivan.Kiss na novohrad.sk
Sent: Tuesday, December 29, 2015 10:12 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT: letadlo s vrtuli vzadu

Odpoved nie je jednoznacna. Kazde usporiadanie (tazna, tlacna vrtula) ma
svoje vyhody a nevyhody. Nechc sa mi pisat, tak pozrite napriklad strany 18
az 20 tu

https://www.vutbr.cz/www_base/zav_prace_soubor_verejne.php?file_id=55552

len este dodam jednu nevyhodu casto pouzivanej tlacnej vrtule u motorovych
rogal a motoroveho paralideru: akakolvek malickost uvolnena a upadnuta z
masiny poskodi vrtulu.