OT Staticky zaznam DNS ve vlastni siti

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Sobota Prosinec 26 07:42:26 CET 2015

Zdravim,

jak resite tenhle problem? Externi DNS vraci samozrejme zaznam me
verejne adresy, ktera je pro stanice uvnitr LAN nanic.
Na beznych stanicich s wokny to resim zaznamem v hosts souboru. Na NB
mam dva BAT soubory na plose, kterymi si muzu hosts soubor rychle
prohodit podle toho kde jsem.
Bohuzel problem je s androidy, ktere nemam rootnute a tak zaznam udelat
nemuzu.

Premyslel jsem a je samozrejme nekolik reseni:

1) kdyby to umel router bylo by to naprosto krasne - bohuzel Asus
RT-N18U to kupodivu neumi a davat na nej OpenWRT se mi zatim nechce

2) pouzit nektery z linuxovych virtualu na serveru jako lokalni DNS,
ktery bude vybranne zaznamy prekladat a zbytek bude hazet na vnejsi DNS
- tusim, ze je to balik DNSmasq

3) doplnit A zaznamy o nejake subdomeny, ktere nasmeruji do lokalni site
a mirne upravim konfigurace apache - dle meho neskutecna prasarna

Dal nevim...neslo by nejak zneuzit podporu IPv6 - jsem tim ale
nepolibenej? Podle me snad vsechno vcetne Androidu 5.0 IPv6 umi (mozna
gigovej switch v racku by mohl byt problem, ale svy ma odbehano - byl
bych ochotnej ho vymenit).