Zasuvka na svetelnem okruhu a naopak

Pondělí Prosinec 14 16:01:20 CET 2015

Přátelé,

je možné na zásuvkový okruh v bytě/domě připojit světlo a naopak, je možné
na světelný okruh připojit zásuvku?

Našel jsem nějaké diskuze na elektrika.cz apod. a někdo říká, že bez
problémů, někdo že jen jedno světlo / jednu zásuvku do toho druhého okruhu.

Byl jsem donucen okolnostmi jednu zásuvku si na světelný okruh přidat. Na
půdě domu jsou jenom světla a v kabelu byly volné žíly, tak jsem si tam
poslal i fázi, která není vypínaná vypínačem a udělal si tam jednu zásuvku
pro napájení wifi klienta na internet. (Ten je napájený přes POE, takže to
nebylo bezpodmínečně nutné, ale bylo to jednodušší, než tahat ethernet
kabel z půdy až do bytu; dal jsem si na půdu i wifi AP a počítače mám doma
připojené všecky bez drátu.)

Byl by s tím problém při případné revizi?

Teď přemýšlím o opačné variantě, chtěl bych zvenku na zeď domu přidělat
světlo (s pohybovým senzorem, takže bez vypínače) a jako nejschůdnější
řešení se mi jeví natáhnout kabel po fasádě a po průchodu zdí ho napojit na
nejbližší zásuvku.

Co na to normy, revizáci a spol.? On tam tu revizi nejspíš nikdo dělat
nebude, ale jsem zvědavej, co kdyby. Elektroinstalace je tam v trochu
chaotickém stavu, dům je hodně starý, část drátů bude vyměněná (a asi
TN-S), ale část hodně stará (= TN-C). Jističe jsou tam taky nakombinované,
část černý bakelit, část nové šedé.

Není to můj dům, jsem tam v nájmu, tak bych rád, pokud už tam dělám nějaké
zásahy, aby to bylo pokud možno korektní a nevrátilo se mi to jako bumerang.

Pavel Kadečka.