jak na prohlaseni o shode a EMC pro pevne instalace v praxi?

Středa Prosinec 9 18:45:10 CET 2015

Já jsem chodil na tahle školení:
http://www.cczdata.cz/pozvanka2.html

BTW: Je otázka, jaký smysl má testování komponent na EMC - tedy smysl určitě má, ale i když komponenta je idiotensicher a bombenfest, někdo k ní připojí nestíněný nebo špatně stíněný drát a s certifikátem EMC si můžete akorát - však vy víte, co. Když jsem v Tróji viděl, co za psí kusy může způsobit normalizovaný rušící signál, tak jsem opravil návod z " ...měl by se použít stíněný vodič..." na "...musí se použít stíněný vodič...".
Ale jak testovat pevné instalace na EMC vážně nevím - možná by poradili v Tróji.

---------- Původní zpráva ----------
Od: Bohumil Fulin
Komu: hw-list
Datum: 9. 12. 2015 9:36:39
Předmět: jak na prohlaseni o shode a EMC pro pevne instalace v praxi?

Hadame se ve firme a nejsme sto po opakovanem cteni prislusnych zakonu rozhodnout.

Chceme vyrabet zarizeni ... vesmes ruzne karty (vstupni, vystupni, s relatkama) a vse vyhradne urceno pro pevne zabudovani. Nedaji se koupit na kramu.
Zajimalo by me jak v tomto pripade na ES prohaseni o shode a EMC. Jak to delate Vy?

Karta je sama o sobe mrtva do doby nez ji nekdo dalsi do neceho zabuduje. Tj jeste jednou, pac je to uvedeno v jednom zakone cituji " pristroj, ktery je urcen vyhradne k zabudovani do urcite pevne instalace a jinak neni samostatne uvaden na trh, nemusi splnovat zakladni pozadavky ..."

V jakem rozsahu testujete a co prohlasujete bez testovani? Arduino desticka ma taky certifikaty a EMC? To by prece pak nemohla stat par korun.

Nebo jaka instituce mi rekne co presne delat aby to bylo koser? Zkusebny mi reknou vesmes, "co chcete my vam otestujeme" . Ale ja potrebuji vedet co testovat pro dany vyrobek.

bohous