Takto sa robia diplomovky na Zilinskej univerzite

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Pátek Prosinec 4 10:10:15 CET 2015

Zdravim,

kdyz jsem delal skolitele na testovaci system, tak mne jeden
clovicek-programator zacal opravovat a poucovat, abych se uz teda
rozhodl, jestli budu psat bit, nebo byte. Kdo se na to ma koukat? Jak
to, ze ho skoli nekdo, kdo nezna gramatiku ze zakladni skoly?

Jiny dostal za ukol zoptimalizovat kod, zlikvidovat redundance, slepe
vetve. Byl s tim hotov asi za dva dny (podle ocekavani to byla prace asi
na dva mesice) a zdrojaky zredukoval na polovinu. Vsem nam spadla sanka
... az do momentu, kdyz jsem otevrel a kontroloval, co udelal: vymazal
veskere komentare.

Dalsi mel opravit chyby v testovacich skriptech, nebo kdyz to neni chyba
ve skriptu, tak zalozit ticket na bug. Udelal to velice rychle.
Po jeho odchodu (emigroval do zamori) jsem po nem zdedil jeho 'kod'.
Udelal to docela 'sikovne': kdekoliv se vyskytla chyba, ten radek
zakomentoval. Ze to zrovna overovalo chovani system? No a co - neni
chyba, neni problem.

Neni to jejich chyba - vsichni byli neskutecni drici, jinak by se
nemohli dostat tam, kam se az dostali. Spis to je chyba v matrixu
skolstvi a tech, ktery jsou zodpovedni za vyuku. Taky jsem zazil
asistenta, za kterym jsem prisel na konzultaci (v te dobe neexistovalo
neco jako internet) a on mne okamzite vyhodil, ze ucit zaklady je pod
jeho uroven. A to jsem presne specifikoval, co potrebuji, proc
potrebuji, ze dalsi postupy jsou mi jasne, jenom jaksi na skole (jine
zamereni skoly) jsme tuto cast nebrali dostatecne detailne. Proste pocit
nadrazenosti a neschopnost komunikace je hodne veliky problem - a
myslim, ze toto plati dodnes (pokud muzu posoudit podle ohlasu lidi, s
kterymi komunikuji).

   Sam