Otoceni displeje na Raspberry

Petr Tomasek tomasek na etf.cuni.cz
Pondělí Srpen 24 09:18:29 CEST 2015

On Sun, Aug 23, 2015 at 05:55:07PM +0200, Jakub Ladman wrote:

> Vidim spravne, ze ten displej NENI pripojeny pomoci LCD rozhrani,
> ale pres "normalni" GPIO lištu?
>
> V tom pripade je dost mozne, ze proste ten ovladac je křáp, co neumi
> otoceni. (IMHO to pres GPIO jde pouze softwarove, bude to asi dost
> vytezovat procesor...)
>

> Ne, ne a ne.
> Displej je (obvykle) připojený přes hardwarové SPI běžící na desítkách
> MHz. Nejede to přes userspace, ale modul v jádře.

Jestli to běží v jádře nebo v user-space, v tom bych zas tak velký
rozdíl neviděl.

> Raspberry pi to moc nebrzdí a je možno i video na tom displeji přehrávat.
> Ovladač podporuje i paralelní připojení a to možná dokonce jede přes
> nějaký DMA hw, ale tohle moje tvrzení berte s rezervou, na rozdíl od SPI
> jsem to nezkoušel.

No, já to taky nezkoušel, ale kdysi jsem se koukal do zdrojáků jádra
pro takovýto displej a tam to bylo "napíchlé" na normální GPIO
rozhraní. Takže asi žádná sláva...

> Jediný nedostatek je, že k tomu nejde použít akcelerovanou grafiku,
> kterou raspberry disponuje, na hdmi/composite výstupu.

No, to bych viděl právě jako tu největší potíž. Proč používat
relativně pomalé SPI, když má Raspberry na desce vyvedené standartizované
LCD rozhraní...

P.T.