Otoceni displeje na Raspberry

Jakub Ladman ladmanj na volny.cz
Neděle Srpen 23 17:55:07 CEST 2015

Vidim spravne, ze ten displej NENI pripojeny pomoci LCD rozhrani,
ale pres "normalni" GPIO lištu?

V tom pripade je dost mozne, ze proste ten ovladac je křáp, co neumi
otoceni. (IMHO to pres GPIO jde pouze softwarove, bude to asi dost
vytezovat procesor...)

Ne, ne a ne.
Displej je (obvykle) připojený přes hardwarové SPI běžící na desítkách
MHz. Nejede to přes userspace, ale modul v jádře.
Raspberry pi to moc nebrzdí a je možno i video na tom displeji přehrávat.
Ovladač podporuje i paralelní připojení a to možná dokonce jede přes
nějaký DMA hw, ale tohle moje tvrzení berte s rezervou, na rozdíl od SPI
jsem to nezkoušel.

Jediný nedostatek je, že k tomu nejde použít akcelerovanou grafiku,
kterou raspberry disponuje, na hdmi/composite výstupu.

Z paměti Vám neporadím jak přesně se to dělá, ale displej otočit lze,
někam do /etc/modules se napíše parametr modulu ovladače, který přesně
tohle dělá. Dále se tam volí například ta rychlost SPI hodin.

Tohle jsem teď vygooglil a možná by to mohlo pomoci
http://www.circuitbasics.com/raspberry-pi-touchscreen-calibration-screen-rotation/

Jakub Ladman