OT: starsi bod obnovy win7

Čtvrtek Srpen 20 11:45:19 CEST 2015

Dobrý den,
měl bych takovou prosbu - bojím se teď vypnout počítač. Předevčírem nám
2x vypadla elektrika, 15.8. se aktualizoval Avast a vytvořil bod obnovy.
Včera mi při spuštění počítač nabídnul pouze nouzový režim a v něm mi
doporučil obnovení systému. Asi půl hodiny to kontrolovalo disk, pak se
obnovoval systém. Napsalo mi to, že obnovení neproběhlo správně, ale z
toho se normálně windows spustilo. Hned jsem dělal kontrolu disku a
defragmentaci, všechno proběhlo v pořádku. Taky jsem spustil aktualizaci
systému, nedělal jsem jí 2 měsíce. Po restartu to zase nenaběhlo a
nabízelo to pouze obnovení systému se stejným výsledkem. Neproběhlo
správně, ale počítač se potom spustil.

Co nechápu - nabízí mi to pouze poslední dva body obnovy a dokonce už
ani z toho 15.8, ale dnešní a včerejší, kdy se to pokoušelo o obnovení.
To si jich to víc nepamatuje? Takhle se ten systém dokáže sám sebe
zničit... Klidně bych zkusil nějaký starší. S tím dnešním bodem obnovení
se to rozeběhlo, nehlásilo to chyby. Je mi to hodně divné a nevím, co od
toho mám očekávat při dalším spuštění počítače.

V tom nouzovém režimu mi to také nabízelo spuštění bitové kopie systému.
Co to je? To je nová čistá instalace? Takže budu muset všechny programy
instalovat znova?

Vlastně ani nevím, jak to mám s licenčním číslem. Koupil jsem počítač s
Vistama a pak hned Windows 7 jako upgrade pro Vista. Ale licenční číslo
mám jen k tomu upgrade. Od Vist nenám ani instalační médium, ani už asi
nenajdu licenční číslo ... možná jestli je na nálepce, co se lepí na
počítač. Musel bych hledat. Dá se takový systém přeinstalovat jen z
média určeného pro upgrade?

Anděl