Slusny rotacni koder s tlacitkem

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Srpen 17 19:33:11 CEST 2015

Ano, ta řechtačka by tam mohla u nějakých aplikací scházet (u ručního
ovládání), jinde by to mohl být výhoda (měření otáčení v nějakém zařízení).
Pro ruční použití by možná stačil jen dostatečný mechanický odpor.
U potenciometru taky není řechtačka, a ničemu to nevadí.

Jinak u nějakého faxu jsem viděl použití enkodéru, kde řechtačka byla
součásti ovládacího čudlíku. Ten měl zespodu drážky, do kterých zapadal
plastový výčnělek na krytu zařízení.

Mám zdroj (Manson SDP2210), který je ovládaný enkodérem. Je to pěkná
ukázka zakmitávajícího a blbě ošetřeného enkodéru, kde při rychlejším
otáčení
výstupní napětí skáče jako koza tam a zpět. Mnohem raději bych tam měl
enkodér bez řechtačky, ale fungující spolehlivě.

PL