Slusny rotacni koder s tlacitkem

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Srpen 17 14:14:29 CEST 2015

Povodne si bol pisal:

> (nikdy nie kondik priamo k vyvodom!)

a potom

> Enkoder mal pripojene kondiky paralelne ku
> kontaktom (22 ci 33nF, neviem) a pull-up odpory (tusim 4k7) na plosnom
> spoji a k nemu bol pripojeny plochym sedym vodicom s dlzkou asi 5cm.

Oboje znelo ako kondiky fyzicky priamo na enkoderi. Tie ALPS enkodery maju
usporiadanie A-COM-B, takze tam strcit dva SMD kondiky sa priamo nuka (tak
som to napokon aj spravil).

Toto

>Cez slucku enkoder (ten bol na predno paneli spojeny kablikom) -
>kablik (tri zily, zem, A, B) - kondik (ten bol na plosaku).

uplne meni situaciu. Naviac sa to zmenilo z "nepripajat kondik na enkoder
bo mu to robi zle" (co stale moze a nemusi byt pravda) na "neviest prudke
hrany dlhym kablikom".

Len tak mimochodom, vacsina situacii (nie vsetky), ked sa hovorilo o
sluckach a indukcii bola podla mojich skusenosti nevhodne vedena (typicky
spolocna) zem.

>Bol som vtedy este student, ale pud sebazachovy som uz mal.

Ano, pises sice, ze pouzivas zasadne '14 ako medzikus, ale toto predsa
nebola Tvoja konstrukcia, ako som dobre pochopil - v tej by som
pochopitelne nic take vyzrete ako '51 neocakaval.

wek