Anténa DVB-T

Pátek Srpen 7 18:38:57 CEST 2015

No já nevím, ale ty osmičky zase nejsou tak špatné antény. Asi budou
směrovější než celovlnný zářič, ale šířka pásma bude taky pro celé TV
pásmo dostatečná. Stanice DRM12 je používala, výkon vysílače byl 50W a
nepamatuju, že by se anténa nějak zvlášť dolaďovala kvůli odrazům. I
když možná jo a jen si to nepamatuju. Podrozsahy byly laditelné 1:2.
http://forum.valka.cz/topic/view/73004/CZK-RDM-12-radioreleova-stanice
Pro televizi jsem tuhle anténu dělal na chalupě někdy před 25 lety.
Chalupa už dávno spadla a anténa vedle pořád stojí :-) Nosné části jsem
dělal z hromosvodového drátu, osmičky z nějakého pozinku průměr snad 3
mm. Nosný drát jsem provrtal, do díry prostrčil ten tenký a po
natvarování jsem spoj zaletoval. Koax jsem k tomu připojil přímo bez
symetrizace, nějak se to sesymetrizuje na indukčnosti kabelu ... no já
vím, že odborníci mě za to rozcupujou :-) Jedna smyčka s reflektorem má
mít cca 150 Ohm, dvě paralelně jsou na koax akorát. Přivedený konec
koaxu jsem nechránil krabičkou, jen jsem spoj napatlal rezistinem.
Takové provizorium, které tam funguje snad ještě teď :-)
Anděl