Re: Anténa DVB-T

Pátek Srpen 7 11:27:32 CEST 2015

Možná, na kus zakrouceného drátu mi to vlastně hrálo taky, měl jsem to
chvíli i na tom komíně, neř, ale nějak se mi nelíbila montáž (kousek
bambusové tyčky, na kterou jsem tu hranatou osmičku přikšíroval) a
provedení nebylo zrovna venkovní. Taky myslím, že se to chovalo nehezky při
rozbočení na dvě televize.

Tohle je sice lowend anténa, ale mělo by to aspoň chvíli venku vydržet.

BTW, na té střeše máme nějakou lepší anténu, tj. yaginu, jenže na tu jsem
nic nechytil, a nedá se k ní jendoduše dostat, tak dlouhé ruce nemá ani
orangutan a lozit po plechové střeše se mi teda nechce. Ta yagina je tam
namontovaná na stožáru, přímo u ní je rozbočovač (s F-konektory) a kabely
jsou natažené po střeše a strčené venkem skrz zeď, to se hned pozná, že to
montoval profík, já jsem svůj kabel prostrčil škvírou ve střešní krytině,
tj. mezi plechy, no a jak je kabel pod střechou, tak už nic nebrání ho
tahat vnitřkem domu.

Takováhle anténářská zvěrstva jsou bohužel vidět i na úplně nových nebo
nově zrekonstruovaných domech. Typicky barák má novou fasádu v nějaké pěkné
žluté barvě, ale ze střechy volně visí přes okap nějaký koax a dovnitř
prochází přes okno. Nebo nedejbože je to satelit, z kterého těch kabelů
vede několik ;)

P.K.