Paralelni razeni diod

Jirka zaloha na volny.cz
Čtvrtek Duben 16 20:40:37 CEST 2015

1) předpokládám, že diody jsou použity jako blokovací nebo bypass, viz
http://www.solar-facts.com/panels/panel-diodes.php

2) ani v jednom případě není potřeba rychlá dioda

3) pokud stačí blokovací napětí 600V, dá se najít dioda s Uf třeba okolo
0,7V a méně při 5A v závislosti na teplotě. Např. IR/Vishay 40EPS08 (viz
příloha - ta má Ur dokonce 800V) a jistě řada dalších. Viz parametrické
vyhledávání u výrobců nebo prodejců.

4) z bodu 3 nepřímo vyplývá, že je vhodné volit diodu na co největší
proud (např. 40A a víc). Při provozním If cca 5A se pak lze držet v
okolí ohybu kolena propustné charakteristiky a dále tak minimalizovat
vodivostní ztráty.

5) z bodu 4 opět nepřímo vyplývá, že by bylo lepší větší pouzdro, např.
TO247 apod., protože v TO220 se tak dimenzované diody většinou nevyrábějí.

6) i takovou diodu bude samozřejmě potřeba chladit, ale už půjde řekněme
o výkon okolo 3 - 4W.

7) Schottky diody na vysoké napětí mají Uf srovnatelné se Si diodami,
často dokonce i vyšší. Jejich výhoda je v rychlosti, zde není třeba.

8) samozřejmě existuje možnost použít "ideální diodu" s MOSFETem, ale je
to konstrukce navíc a pravděpodobně nutnost přivedení dalšího přívodu
pro napájení (záleží na řešení).

--
Jirka