OT: MECH sverak YORK

Jirka zaloha na volny.cz
Neděle Duben 5 21:26:35 CEST 2015

Taky jsem chvilku premyslel timto smerem, ale pak mi doslo, ze to je
nesmysl.

Sverak je velmi tuhy a tak se jeho rozmery zepredu dozadu pri torznim
namahani prakticky nezmeni.

Oproti tomu je stul (at uz deska jako deska nebo jako material)
podstatne mene tuha a mekci nez litina sveraku...

Takze mikropohyb (uhnuti) vykona to drevo, nikoliv sverak a tak bude
kroutici moment (tedy sila vztazena k ramenu) vpredu i vzadu stejny.

Respektive kroutici moment bude vic prenaseny tam, kde deska stolu
umozni mensi mikropohyb (srouby se tam vic oprou) a nebude to dano
delkou na sveraku.

Mluvim o torznim namahani s osou otaceni cca v ose sroubu sveraku...

--
Jirka