LED pasky

Jirka zaloha na volny.cz
Neděle Duben 5 13:59:34 CEST 2015

Ono tady jde o neco jineho.

Klicovym prvkem je "neprasit" (zde vzdy bez hacku), tzn. jestlize LED
jsou vykonovy prvek s relativne malou ucinnosti a navic polovodicovy,
tak je proste potreba je chladit. A to treba i predimenzovane...

Jak znamo, zivotnost vetsiny prvku klesa zhruba na polovinu s kazdym
zvysenim teploty o 10 stupnu C.

Ze by Cinan chlazeni pasku zajistil v dostatecne mire "samovolne", tomu
neverim ani omylem. Tim spis, ze zajmem vyrobce neni co nejdelsi
zivotnost, ale naopak (pojmy jako stavovska cest, povest znacky apod.
jsou zname uz jen nekolika malo jedincum).

Takze souhlasim s kolegou gatilem, byt mozna prvotne pouzil ponekud
prehnany vyraz. Ale v zajmu rovnovahy mezi marketingovymi blaboly,
medialni masazi, vseobecnou technickou ignoranci vyrobcu, prodejcu i
spotrebitelu na jedne strane a technickymi fakty na strane druhe to jeho
prehaneni docela dobre chapu...

--
Jirka