Proud v kolejích BYLO RE: Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)

Středa Září 24 18:24:16 CEST 2014

Dobrý podvečer,

	chápete to dobře, pokud se symetrie poruší, tak kolejové relé dostane
napětí. Ale bezpečné to je, protože použitá relé jsou tzv. první
bezpečnostní třídy (dnešní norma to říká trochu jinak, ale to nevadí) a
to potřebuje pro svůj přítah určité, přesně dané, minimální napětí.
Navíc se opravdu hlídá i fáze, protože kolejová relé jsou nejčastěji
relé indukční (fungují přesně stejně jako elektroměr) a navíc je
symetrie daná tím, jak je udělané trafo a to se samo od sebe nezmění. No
a jako další věc je to, že pokud se opravdu obvod tak moc rozváží, že to
je citelné, tak se začne trafu přesycovat jádro a tím pádem je opět po
napětí. Máme s tím bohaté zkušenosti, protože se to občas děje a je pak
oříšek to najít :-)

	Nicméně, kolejové obvody jsou skutečně velmi bezpečné, drtivá většina
závad a poruch jede k odpadu kolejového relé a tím pádem k indikaci
obsazeného kolejového úseku. Jestli něčemu skutečně věřím, tak jsou to
kolejové obvody.

Saša Svobodová