Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)

SvobodovaA na szdc.cz SvobodovaA na szdc.cz
Středa Září 24 14:01:07 CEST 2014


Dobré odpoledne,

	nevím jak na Slovensku, ale u nás se používá soustava 3 kV :-) (no a pak ještě 25 kV st a 1,5 kV ss).

	Ale vážně, koleje jsou od země odizolované tak dobře, jak to jen jde. Je to síť IT.  To spojení se sloupem je dělané přes průrazku, takže v normálním stavu to spojené není. Teprve pokud se na sloupu objeví napětí, tak se průrazka prorazí a tím se spojí sloup s kolejí. Tím dojde ke zkratu trakce a měnírna vypne proud (a pak jej ještě 2x zapne). To samé platí i pro zábradlí, návěstidla a jiné kovové věci kolem kolejí.

Saša Svobodová

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jozef Racek
Sent: Wednesday, September 24, 2014 1:53 PM
To: HW-news
Subject: Re: Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)


Meniaren je obvykle budova, takze 0 km/h.
Hybu sa len vlaky (zjednodusme na lokomotivy) a tie chodia vyrazne pomalsie, ako elektromagneticka energia v okoli vodicov...
Meniaren dodava konstantnu frekvenciu a konstantne napatie (jednosmerne, alebo striedave) do troleje.
Lokomotiva je teda napajana "zo zdroja napatia". Lokomotiva si z toho robi to, co potrebuje ( usmernuje, spina, fazovo moduluje, ... podla typu lokomotivy a typu napajacej sustavy ) na konkretnu rychlost lokomotivy a zataz.
Jednotlive oblasti maju roznu napatovu sustavu (jednosmernych 6000V, striedavych 25 kV, ... a v priebehu trate sa to niekedy meni - Bratislava-Zilina, Zilina-Kosice, takze niekedy sa na niektorych staniciach (Zilina) menili lokomotivy, dnes lokomotivy casto zvladaju viacero napajacich sustav, takze dokazu iste celu trasu aj s prechodom medzi sustavami.

Bezpecne napatie napr. cca 40V si predstavujete medzi cim a cim?
Pri hrubke kolajnice a jej odpore by cez nu musel tiect ..."iny"...
prud, aby sa vytvorilo napr krokove napatie vacsie ako 40 V na dlzke 75 cm...
Standardne byva zakopana bleskozvodova pasovina pozdlz trate a vyvedena na kazdy trolejovy stlp. Zemny odpor takehoto usporiadania je vyrazne mensi, ako napr. standardneho bleskozvodu. V mnohych pripadoch su kolanice pripojene k zemneniu trolejoveho stlpa a teda k priebeznemu pasovemu zemnicu...




Další informace o konferenci Hw-list