Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)
Jozef Racek
jozef_racek na tempest.sk
Středa Září 24 13:53:00 CEST 2014
Meniaren je obvykle budova, takze 0 km/h.
Hybu sa len vlaky (zjednodusme na lokomotivy) a tie chodia vyrazne
pomalsie, ako elektromagneticka energia v okoli vodicov...
Meniaren dodava konstantnu frekvenciu a konstantne napatie (jednosmerne,
alebo striedave) do troleje.
Lokomotiva je teda napajana "zo zdroja napatia". Lokomotiva si z toho
robi to, co potrebuje ( usmernuje, spina, fazovo moduluje, ... podla
typu lokomotivy a typu napajacej sustavy ) na konkretnu rychlost
lokomotivy a zataz.
Jednotlive oblasti maju roznu napatovu sustavu (jednosmernych 6000V,
striedavych 25 kV, ... a v priebehu trate sa to niekedy meni -
Bratislava-Zilina, Zilina-Kosice, takze niekedy sa na niektorych
staniciach (Zilina) menili lokomotivy, dnes lokomotivy casto zvladaju
viacero napajacich sustav, takze dokazu iste celu trasu aj s prechodom
medzi sustavami.
Bezpecne napatie napr. cca 40V si predstavujete medzi cim a cim?
Pri hrubke kolajnice a jej odpore by cez nu musel tiect ..."iny"...
prud, aby sa vytvorilo napr krokove napatie vacsie ako 40 V na dlzke 75
cm...
Standardne byva zakopana bleskozvodova pasovina pozdlz trate a vyvedena
na kazdy trolejovy stlp. Zemny odpor takehoto usporiadania je vyrazne
mensi, ako napr. standardneho bleskozvodu. V mnohych pripadoch su
kolanice pripojene k zemneniu trolejoveho stlpa a teda k priebeznemu
pasovemu zemnicu...
Dodo
Dňa 09/24/2014 01:32 PM Andrej Jancura wrote / napísal(a):
> Dobry den,
>
> 2014-09-24 12:35 GMT+02:00 <SvobodovaA na szdc.cz <mailto:SvobodovaA na szdc.cz>>:
>
> __ __
>
> Hezké odpoledne,____
>
> __ __
>
> no je to tak, že proud jde z troleje přes sběrač do
> lokomotivy, pak přes motor a kolejnicemi zpět do měnírny, či
> transformovny na střídavé části, ten proud se někudy vrátit musí J
>
>
> Tomuto rozumiem, ze to tak musi byt z principu. Viete, ak to tak teda
> je, tak tie Vase meniarne musia stihat 160km/h... A na tych kolajniciach
> by nemalo byt viac ako 30-40V, co je bezpecne napatie. A ked tu zaznelo,
> ze kolajnice su zly vodic, a aj to, ze virive prudy su znacne velke,
> teda nepriamo ste naznacili kiloAmpere, tak si to neviem dost dobre
> predstavit... :)
>
> No nic, uz sa nebudem zase hlupo pytat a nedaj Boze filozofovat o tom,
> ze kolajnice a ine draty casom oxiduju, ked tu bezi tema o krystalkach a
> radiu...
>
> A.
>
>
> ____
>
> __ __
>
> Saša Svobodová____
>
> __ __
>
> *From:*Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz
> <mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz>] *On Behalf Of *Andrej Jancura
> *Sent:* Wednesday, September 24, 2014 12:29 PM
> *To:* HW-news
> *Subject:* Re: Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna
> napadu)____
>
> __ __
>
> Dobry den,____
>
> ked ste uz nacali problem lokomotiv na elektrifikovanej trati, chcel
> by som sa spytat, ze kde je pripojeny druhy pol motoru? Vzdy som si
> myslel, ze to je uzemnene prave cez kolajnice. A ze kolko stavy je v
> dratoch zavisi od toho, aky je ubytok na danom useku... ____
>
> Mohli by ste mi to prosim trochu blizsie osvetlit?____
>
> A.____
>
> __ __
>
> __ __
>
> 2014-09-24 12:13 GMT+02:00 <SvobodovaA na szdc.cz
> <mailto:SvobodovaA na szdc.cz>>:____
>
> Hezké odpoledne,
>
> to se také nedá říci. Ono je to složitější a liší se to
> podle toho, jestli se jedná o elektrifikovanou trať nebo ne. Ale
> koleje přímo uzemněné nejsou a na elektrifikovaných kolejích je
> snaha je mít co nejlépe oddělené, kvůli bludným proudům a hlavně
> kvůli kolejovým obvodům.
>
> Navíc, proudy tekoucí v kolejích jsou značné a to dokonce i
> na neelktifikovaných tratích. Na těch elektrifikovaných jsou ty
> proudy dokonce strašné :-)
>
> Saša Svobodová
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz
> <mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz>] On Behalf Of Jan Waclawek
> Sent: Wednesday, September 24, 2014 12:04 PM
> To: HW-news
> Subject: RE: Krystalky BYLO: Elektronky: co s nima? (sberna napadu)
>
> Takze su dobrou antenou?____
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list____
>
> __ __
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz <http://www.HW.cz>
> Hw-list na list.hw.cz <mailto:Hw-list na list.hw.cz>
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
>
>
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
Další informace o konferenci Hw-list