Aky "moderny" zdroj svetla na von? & Re: bezkontaktove ziarivky

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Září 24 10:45:10 CEST 2014

>Philips to [bezkontaktova ziarivka - dohladal som si to, nazyvaju to QL - pozn.wek] dela uz nejakych 20 let. Cena strasna.

To verim. Nepredavaju sa toho tony, a ten RF generator tiez nieco musi stat.

Zaujimalo by ma, kolko toho predaju...

>Ale vam je to k nicemu, neb se to nevleze do te vasi trubky a
>elektronika tam taky muze odejit uplne stejne stejne.

Ja som to ani na tento ucel nechcel, len ma to v ramci rozsirovania si
obzoru v oblasti zaujalo.

>No ale kdyz jste v tom hledani, existuji i takove LEDky, ktere maji
>primo na chipu seriove zapojenou prislusnou spoustu diod, takze jdou
>primo na sit bez dalsi elektroniky (mozna pres usmernovas), tedy by
>to melo byt provozne asi docela spolehlive.
>Tech vyrobcu je taky vice, jednim je snad samsung nebo lg a pak jeste
>nekdo dalsi. Nekde mam dokonce ulozenej i ds, ale nedari si mi to
>dohledat.

To je pekne a aj ja som to zaregistroval, ale znova, rad by som, aby priamo
vyrobca tej finalnej "ziarovky" deklaroval outdoorove pouzitie.

>Ve vasem pripade, je nejvhodnejsim resenim zarovka, nejen z hlediska
>spolehlivosti ale i ekonomicky, kdyz svitite 5 hod/ 5 roku.

Ale pan kolega, ved o com to tu pisem uz celych 5 rokov?

Len v tomto konkretnom pripade, ked CFL predpisal priamo vyrobca, nechcem
to tam skusat, aby to nezhorelo.

>Ani ty zarivky s elektronikou nejsou IMHO uplne spatne, pokud se koupi
>"neco lepsiho". Mam dobre zkusenosti s "philips tornado" ale nevim,
>jestli by to eventualne vyhovelo rozmerove.

Pochybujem, ze "neco lepsiho" bude z hladiska outdoorovosti na tom lepsie,
ak to nie je explicitne do outdooru. V tych, co som doteraz rozobral,
roznych watazi, cien a povodu, som nikde nenasiel ziadny lak ani nic
podobne, co by naznacovalo vyssiu klimaticku odolnost. Vyskusat mozem
vselico, ale ako som hned na zaciatku pisal, rad by som aby tam bol
explicitny zamer vyrobcu.

>Ta vase CFL sice taky ma na sobe hrde napsano philips, ale vevnitr to
>vypada jako nejhorsi cinskej sunt.

To je asi http://www.philips.pl/offices/pila.page - je na tom kupodivu bez
rozpakov napisane Made in Poland. Asi je to najnizsi rad od Philipsu,
vyrabany pod heslom "pre vychod dobre". (Mal som onoho casu aj kompaktnu
ziarivku s napisom PILA, este z pociatkov tejto neslavnej "ery";
zivotnostou, kvalitou slvetla a prevedenim to bolo identicke). Bolo to
lacne rovnako ako cina, a dal som to tam vyslovene preto, lebo som vedel,
ze tam aj tak nic nevydrzi. Povodne tam boli akesi Osram, a dopadli
rovnako.

Mimochodom, rano som vybral ziarivku zo susedneho svietidla, tiez je to
Philips/Economy/Poland ale 14W; rozkladivkoval som ju a tato ma kupodivu
prerusene vlakno pricom suciastky vyzeraju byt v poriadku, ziadne znamky
korozie ani nafuknuty kondik... Asi si poskladam Frankensteina, posluzi v
tej zahrade este na 1-2 zasvietenia... :-)

>Oudoorovou odolnost mam ve zvyku resit na urovni svitidla, ne
>svetelneho zdroje. Ja vim, je to nemoderni, ale osvedcene.
>Takze mozna by se vase prni kroky mely ubirat timto smerem.

Mozno; ale momentalne hladam jednoduchsie riesenie.

> Tohle není hotove profi riesenie?
>
> http://www.zverimexpajtas.cz/Teraristika/Osvetleni/NamibaTerra/Adapter-zarivka-E27-G23-11-W.html

Ak mam byt uprimny, nevyzera to prilis outdoorovo (citaj: ocividne nemcom
prebaleny bezny cinsky predradnik :-) ).

wek