RE: [OT]Elektrikářsko topenářský dotaz na cirkulační čerpadlo TUV

Miroslav Draxal evik na volny.cz
Pondělí Září 22 20:44:28 CEST 2014

Né, na cirkulaci jsou přímo cirkulační čerpadla. Ty čerpadla mají bronzové
tělo a "vrtulku" z umělé hmoty. Je to na principu vypouštěcího čerpadla
pračky nebo myčky. Třeba WILO Star - Z NOVA - Cirkulační čerpadlo.

Já ještě občas přituním pružinku ve zpětné klapce. Trochu jí skátím.

Míra

From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Standa Palas
Sent: Monday, September 22, 2014 11:17 AM
To: HW-news
Subject: Re: [OT]Elektrikářsko topenářský dotaz na cirkulační čerpadlo TUV

Ahoj

Čerpadlo se standartně zapojuje tak aby tlačilo do bojleru a sálo z
cirkulačního potrubí. Zpětná klapka i filtr jsou samozřejmostí. Po čase se
může v potrubí uvolnit usazený vodní kámen a ten se může dostat do oběžného
kola a máte po čerpadle. I tak počítej s tím, že čerpadlo na cirkulaci TUV
má asi třetinovou životnost oproti čerpadlům umístěným na topné vodě.

Staňa