OT: reklamace baterie notebooku

Petr Zahradnik clexpert na clexpert.cz
Pátek Září 19 14:05:54 CEST 2014

Původní zpráva ze dne 19.9.2014 od DeeJay:

> Koupil jsem na Alza (na firmu) notebook od Toshiby, asi po roce je
> baterka hyn - vydrží několik minut a pak chcípne, poslal jsem to na
> reklamaci a dostalo se mi vyjádření, že baterka sice je v haj*lu,
> ale je to spotřební matroš s udávanou životností 1 rok a nasrat . za
> 1300 + DPH mi dají novou. Mám pocit, že ale na NTB je záruka jako na
> celek a že to nemůžou - nicméně nejsem si jist a tak se pídím po
> nějakých zkušenostech.

Je zásadní rozdíl mezi zárukou na vadu zboží a životností. Zákonná
záruka na vadu zboží je opravdu 24 měsíců i u akumulátorů. Pokud by v
této době došlo k nějaké závadě, pak by bylo možné akumulátor
reklamovat. Například mě napadá, pokud by odešla elektronika v
akumulátoru. Nebo snad kdyby to celé shořelo nebo vybouchlo :-)

Ale akumulátor jako takový má svou životnost a prostě kapacita klesá
vlivem používání. To je ta životnost a je třeba ji odlišovat od záruky
na vadu. Že po roce je životnost u konce, to je v pořádku.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem