OT: reklamace baterie notebooku

Pavel KREJCI krepa76 na gmail.com
Pátek Září 19 14:05:43 CEST 2014

Jenze tohle nejde... Zaruka je 2 roky. Protoze pokud se baterie nejakym
zpusobem zmrtvi (napriklad odejde ochranny obvod), tak ma zakaznik pravo na
reklamaci. Pokud baterii po dobe zivotnosti klesne kapacita (i na zlomek
puvodni)  prestoze jeste v zaruce, tak narok nema. Doba zivotnosti zalezi
take na poctu nabijecich cyklu, Cili pokud nekdo bude pouzivat vec treba
jen obden nebo obdva, tak baterie klidne rozumnou kapacitu mit jeste na
konci zaruky mit muze.

Konec koncu stejne se o tom vyjadruje i sdruzeni pro ochranu spotrebitelu:

  ----

Záruční doba je i přes změnu občanského zákoníku stále stanovena na 2 roky.
Například u baterií do notebooků či mobilních telefonů přitom prodejci
uvádějí často záruku kratší. Podle odborníků však dochází k záměně záruky
se životností. Při každodenním užívání je životnost baterie 1 rok, nelze
tedy v uplatnit reklamaci na snížení kapacity baterie po této lhůtě.
Snižování kapacity také není vadou, ale přirozenou vlastností baterie, se
kterou kupující při nákupu zboží již počítá. Záruku tedy lze uplatnit jen
pokud dojde k poškození baterie:

Záruka se samozřejmě vztahuje i na baterii notebooku, kdy životnost baterie
může být i nižší než zákonná záruční doba. V tom případě se může stát, že
baterie dosáhne své životnosti, a přesto ji nelze reklamovat jako vadnou,

    -----

PK