Re: Odcházející TL431.

gatilo gatilo na centrum.cz
Středa Září 17 11:32:17 CEST 2014

 17.9.2014, 11:15:16

"Dobrý den,
ve zdroji s TNY275PN nám často odchází TL431. Dovolil jsem si malou
přílohu. Po výměně TL431 zdroj funguje a pak už neodchází, ale
statistiku nevedeme."

Vyse uvedene ukazuje, ze s velkou pravdepodobnosti je problem stim TL,
bud je vadna serie tech uz osazenych, nebo odchazeji pri osazovani,
napr. v peci, nebo jsou treba jen nejak spatne zaletovane, atd.

No a jeste driv, nez bych zacal s horecnou vymenou kde ktere soucastky
a behanim po emc labacich, tak bych vzal obyc. multimetr, lepe i s
oscilem a trochu to promeril, bez zateze, pri ruzne zatezi, i pri
pretizeni, abych mel nejakou predstavu, co se tam deje.

Bezna TL431 ma Imax 100mA, coz pri 15V a 220R jaksi prekrocit nejde, ale
v zavislosti na pouzdru a okolni teplote ji jde usmazit prekrocenim
Pmax. Jenze, pokud by toto byl jediny problem, pak by po vymene mela
odejit stejne jako pred ni, takze jsme zase na zacatku.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz