Odcházející TL431.

Martin Hanek martin.hanek na centrum.cz
Úterý Září 16 14:09:34 CEST 2014

Dobrý den,
ve zdroji s TNY275PN nám často odchází TL431. Dovolil jsem si malou
přílohu. Po výměně TL431 zdroj funguje a pak už neodchází, ale
statistiku nevedeme.

Zajímavé je, že na stejné desce je další zdroj s TOP256Y, kde TL431
neodchází. Jediný rozdíl je v tom, že na pozici R23 je 1k a k němu
paralelně 220R+33n.
Může dostat TL431 nějakou proudovou špičku, která jej odpálí?

Teď jsem měl na stole nefunkční tiskárnu Star SP700. Problém byl asi
taky v TL431. Vyměnil jsem najednou TL431+PC817 a zdroj jede. Pak už se
mi nechtělo řešit čím to bylo, ale PC817 jsem vadný v tomto zapojení
ještě neviděl.
Nebo jsou ty TL431 nějaký šmejdy?

--
Martin Hanek