Vikendovy kviz

Andrej Jancura aj.hwlist na gmail.com
Neděle Září 14 18:40:02 CEST 2014

Dobry podvecer,

> Zdravim,

> ... a na to ste prisli ako ?
> Docentom som nebol, nie som a nebudem :-). Nie som ochotny pracovat na
> svojej
> kariere - pravidelne publikovat nezmysle v odbornej tlaci, sediet na
> poradach
> a schodzach atd. Netreba byt docentom, abyste mohli ucit studentov :-).

Mal som pocit, ze tuna v konferencii som obcas zahliadol nejake Vase tituly
v emailoch. A tak mi to zostalo zafixovane v pamati. No ked uz nie ste
docent, tak CSc mate. Ci aj toto je len moja fantazmagoria?! A s tym
docentom, hned dopredu sa Vam chcem ospravedlnit, ak som Vam tym trochu
nadaval. Ale moja predstava bola dlhu dobu taka, ze kazdy, kto zostane na
vyske ucit, automaticky chce stupat po tychto schodikoch kariery. Okrem
toho bola tato moja predstava ovplyvnena tym, s akymi ludmi som mal v
zivote docinenia. Snom jednych bolo sediet na skole a robit akademicku
karieru, tych druhych zase uspesne podnikat...

> Na granty ma moc nevyuzivaju, pri mojom polovicnom uvazke je pre nich
> lepsie
> si ich rozdelit vzajomne.

Naozaj netusim ako bezi financovanie na vyske v Cechach, ale ked
prilezitostne oslovim niektoreho z mojich byvalych suputnikov, tak je to
stale to iste, vela prace a malo penazi... :)

> To je uplne diskutabilne. Pravdepodobne ano v urcitych oblastiach, napr.
> v telefonnych ustredniach :-). Ale v inych oblastiach mate urcite vacsi
> prehlad Vy.

Tuto by som si dovolil s Vami trochu podiskutovat. Viete so mnou sa ma vec
tak, ze prvy reset a vygumovanie mojho mozgu bolo pred 13 rokmi. Tento
reset sa podaril tak odhadom na 75%. Pocas tych 13 rokov som sice este
robil elektroniku 8-9 rokov, ale uz nie vo svojej specializacii. A posledne
4 som uz uplne mimo. Takze tych zvysnych 20% som zabudol prirodzenou
cestou... Tych zvysnych 5% to je to, co este ostalo a stale to niekomu
vadi... A za ten cas sa technika nezadrzatelne posunula dopredu. No a sem
do konfery napisem uz len take tie zakladne veci, ked mam este nejaku chut
nieco napisat. A to si myslim, ze tiez velkej casti publika ide na nervy.

Vy ste zatial tych 13 rokov v neustalom kontakte s praxou a navyse mate jej
o 15 rokov viac ako ja. To su vsetko veci, ktore sa nedaju prehliadnut.
Takze pre mna ste vacsi guru Vy.

> No to je ten problem. S panom Maxwellom sme byli kamarati tak pred 30
> rokmi.
> Teraz ostavaju uz iba kuse informacie o tych jeho rovniciach :-). Az sa to
> bude ucit moj syn (pokial ho do tej doby nevyrazia), rad si to s nim
> zopakujem.

Mna teoria p.Maxwella velmi bavila a hlavne ma zacala bavit, ked som pomaly
pocas nedokonceneho vzdelania prenikal do hlbsich suvislosti. Zial trochu
mi chybala pomoc v kritickych bodoch, ked som nevedel ako dalej. Ale
nelutujem to, lebo som to vsetko musel vydret a naucit sa sam. A preto mi
dost vadi sposob, ako to funguje v tejto krajine, kde patri vsetko vsetkym,
a vsetci si na vsetko narokuju. A co mi je najcudnejsie, ze v krajine, kde
vsetkym staci k zivotu flasa vina a posledny model mobilneho telefonu, su
vsetci nahnevani, ze sa nemozu hrabat a rypat vo vsetkom, co som studoval a
robil pocas studia. Sice to zo mna casom dostanu, lebo tito dzentlmeni
vedia, ze na cloveka treba neustale tlacit najlepsie vo vsetkych sferach
zivota, a clovek im casom povie vsetko sam... Ale mne sa zda, ze to im
nestaci, dzentlmeni chcu viac, chcu 200% a najlepsie zadarmo... Lebo tak
boli zvyknuti z cias socializmu. :(((

A.