znizenie hlasitosti audiosystemu

Cihak na dkv.cd.cz Cihak na dkv.cd.cz
Čtvrtek Září 4 07:38:37 CEST 2014

Na zlacených konektorech není nic špatného. Úsměvné je když někdo řeší jestli to má být 17 nebo 24 karátů zlato a tvrdí že to pozná v reprodukci. Takových blábolů mezi puristy najdete spoustu a o tom byla ta moje první poznámka.

To není pravda. 20dB na vstupu pozná, s tím si buďte jistý. A umožní mu to to, co chtěl - tedy pohodlnou regulaci hlasitosti při nízkých hlasitostech. O tom celá tato debata byla.

Opět nemáte pravdu. Já mu poradil jako nejlepší řešení vložit odpor před regulátor glasitosti. Otázka zní zda se k němu dostane a zda takovou úpravu umí udělat. Na druhou stranu je to nevratná úprava zatímco ten útlum v kabelu lze kdykoliv odstranit. Je na něm aby se rozhodl které z předkládaných řešení je pro něj použitelné.

Ještě mě napadla jedna věc. Nevím, co je to za zesilovač. Ale podle popisu problému to vypadá že je pro regulaci hlasitosti použit lineární potenciometr. Pokud je to něco doma dělaného umím si představit že při konstrukci došlo k této chybě, nebo autor v době vzniku neměl k dispozici logaritmický potenciometr. V tom případě je správné řešení nahradit ten potenciometr logaritmickým typem a bude po problému.

	Martin.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Robert Baranka
Subject: Re: znizenie hlasitosti audiosystemu

co je zle na pozlatenych audio konektoroch? pre ine pouzite su dobre, pre audio hnus? nemaju signalove rele pre male napatia prave pozlatene kontakty?

vplyv utlmoveho clanku 20dB na vstupe (integrovaneho) zosilnovaca, na ktorom potenciometrom hlasitosti vklada utlm takmer 60dB, aby mohol vyuzivat ovela prijatelnejsi priebeh mensieho utlmu poteciometra hlasitosti, si pravdepodobne vobec nevsimne a rovnako nespozna ani vplyv serioveho rezistora pred reprosustavou :-)

paradoxom pre mna je, ze mu nik neporadil jedine spravne riesenie - znizenie zosilnenia niektoreho zosilnovaca v ceste signalu

alebo si kupit "tranzistorak" ako pise Radek :-D

R.